Vilket vrål!

Jag är helt hes nu, efter allt vrålande... det kanske inte var världens bästa grej att stå ute i kylan och vråla i tio minuter när man egentligen är sjuk, men en sån här grej fick man bara inte missa!

Hela Flogsta gick man ur huse, hustaken var fulla med människor och på varje balkong och i varje fönster stod det studenter och skrek för kung och fosterland. Jag vet inte riktigt hur många decibel som uppmättes, kan tänka mig att snön och sånt dämpar en del, men det var en väldigt fin stämning! Både radio, tidningen och tv4 Uppland fanns på plats för att föreviga spektaklet. Imorgonbitti kommer man att visa ett inslag på lokalnyheterna på tv4, det får inte missas!

Vrålrekordförsöket var välorganiserat med "Vrålcrew" som räknade ner med megafoner, och i varje korridor hade en "vrålvärd" utsetts vars uppgift var att samla korridoren och få dem att skrika för allt vad de var värda.

Det kändes oerhört skönt att bara få gallskrika så högt man bara kunde, det släpper verkligen ut all inneboende ångest och ilska, jag känner mig som en extremt fridfull människa nu! Jag ska nog börja flogstaskrika lite oftare. Man får ju en ny chans varje kväll klockan 22.00.

   

Kommentarer
Postat av: Sara

hörde att tv4 floppat och sagt Flogsta-skriket... Loooooosers

2006-03-01 @ 09:17:26
Postat av: Sofia

Jag det är ju en viss gradskillnad mellan ett vrål och ett unkligt skrik! =)

Postat av: Lyssnare

Jag öppnade balkongdörren och tyckte precis att jag hörde något ljuda över torget!?

2006-03-01 @ 17:07:59
Postat av: Sofia Alexandra

Haha vad kul! Jag hittade hit när jag sökte på flogstavrålet för att se om det fanns något uppmätt resultat. Själv stod jag nere i låghusen där det var tyst (och trist) och lyssnade på ert vrål. Underbart! Hade riktig lust att flytta upp i höghusen kan jag säga ;)

2006-03-02 @ 11:38:04
URL: http://sofiaalexandra.sprayblog.se
Postat av: Sofia

Sofia Alexandra: Åh, du borde hakat på oss och vrålat! Hör av dig om du behöver göra dig av med lite aggressioner eller så någon gång, det är bara å komma upp och skrika med oss. Här i höghusen är alla välkomna! =)

2006-03-02 @ 18:36:26
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Janne

Kul att du skrev om flogstavrålet! Tänkte bara säga att vi skrek i 106,3 decibel enligt tv4-Uppland. Bra blogg!

2006-03-05 @ 19:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback