Panik!!

Min uppsatsidé verkar inte funka, ju mer jag läser om euroskepticismen desto mer står det klart att det som jag vill undersöka ju typ redan är undersökt... Grrr... Varför kan jag inte komma på något eget. Jag börjar verkligen känna mig stressad, jag vill hinna klart med uppsatsen den här terminen och inte ha det hängandes efter mig sen... men då krävs det ju liksom att man kommer igång snart!!

Imorgon är det dags för första handledarseminariet och tanken är att man ska ha skrivit ihop ett PM tills dess med sin frågeställning, material etc. Något som jag inte har gjort! Tack vare Linda har jag dock kommit på ett nytt ämne som jag hoppas och ber ska funka, men man kan liksom inte köra igång på riktigt förrän man har fått klartecken från handledaren... Nya planen är att jag ska undersöka hur euroskepticismen i Sverige har utvecklats sedan EU-anslutningen, detta har jag tänkt göra genom att jämföra vilken typ av argument och mytbildning som använts av "NEJ-sidorna" dels vid folkomröstningen 1993 om EU-anslutningen och dels vid EMU-folkomröstningen 2003. Jag tänkte kolla dels argumenten som använts i NEJ-sidornas kampanjmaterial och dels uttalanden och insändare i tidningar vid tiden kring valen och se hur skepticismen har förändrats till karaktär. Hoppas Hoppas Hoppas att det funkar!! Lite klurigt med teorianknytning bara (fucking teorianknytning gör mig tokig!).

Kommentarer
Postat av: Jonas

Låter intressant. Håller med om att teorianknytningen är det svåra - men även det roliga om man hittar ngt bra... Var försiktig med ordet "mytbildning" bara - det kanske är värdeladdat, eller?!

Postat av: Sofia

Jo, det är det nog rätt värdeladdat, men jag läste precis en granskning av kritiken till valet -93, & där snackar vi verkligen myter typ... anledningar till att folk var skeptiska var tyska bögar och barncyklar som inte skulle få ha fotbroms om vi gick med i EU, en massa lustiga grejer! :)

2006-03-30 @ 22:53:51
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Alantine

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2009-03-12 @ 11:04:27
URL: http://alantine.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback