En slagen hjälte...

I am alive!! men det är knappt....

Årets valborgsfirande levde upp till mina höga förväntningar och jag har två helt galna dygn bakom mig... Mycket alkhol och lite sömn, ett högt tempo och galna människor överallt! Det är som om jag precis har klivit ut ur en dimma och det är lite svårt att försöka sammanfatta och lämna en rapport.... det hände liksom så mycket hela tiden... men jag ska göra ett försök!

KVALBORG 2006

Som sagt, vid lunchtid sattes det hela igång med förfest hemma hos Hanna. Sedan dess har det varit ett rasande tempo och flängande... men som sagt, underbart roligt!

Hanna hade gjort snittar och det var väldigt trevligt! Från
Hanna gick vi sedan ner på stan för fortsatt förfestande i slottsbacken. Under promenaden ner till stan spricker molnen upp och solen kikar fram, precis som på beställning!

           

Målet för dagen var kvalborgsfirande på Stockholms nation. Det har blivit en ganska hypad tillställning som alla vill in på. Folk börjar köa tidigt på eftermiddagen och kön ringlar sig hundratals meter genom stan. Vi hade en riktig tur och hamnade långt fram i kön. Det är en väldigt svår övervägning när man ska börja köa... det roliga är att alla är så medvetna om det och tänker på exakt samma sätt... Man vill ju inte ställa sig där först och hänga i typ 4-5 timmar, men å andra sidan vill man inte komma för sent heller! När de första förfestande studenterna reste sig upp och började gå mot nationen bröt typ kalabaliken ut och hundratals människor sprang mot kön för att få bra köplats, galet men roligt!

        

Köandet gick dock över förväntan, nationen bestämde sig för att öppna redan vid halvfemtiden så vi var snart inne. Sedan vankades skumpa och galenskaper. I vimlet träffade vi på en viss glamourprinsessa, som trots sin totala dissning av valborgsfirandet faktiskt såg ut att trivas riktigt bra! :) Sedan blev det dans och galej, jag dansade med nån kille som var helt galen, han måste ha varit nån form av dansare för han snurrade runt mig och kastade mig hit och dit som en jojo, jag bara hängde med, även om jag var helt livrädd! Jag kände mig lite som Arja Sajonmaa i Let's Dance! Jag träffade på en massa gamla bekantskaper och det var en MYCKET lyckad kväll!

  



VALBORG 2006

På Valborgsmorgonen var jag REJÄLT sliten och trött... men det var inte mycket att göra annat än att korka upp en flaska skumpa och köra hårt! Det blev champagne- och grötfrukost uppe på mitt tak med min kompis Linda och en massa andra! Väldigt roligt! Även om det var extremt kallt och blåsigt där uppe, men solen sken ju i varje fall!

Ett par timmar senare var det dags att bege sig in mot stan. Där vankades traditionsenlig forsränning! Stan var helt packad med folk och stämningen var på topp!



Vid tolvtiden var det dags för sillunch i Ekonomikumparken. I parken var det mer folk än någonsin, telefonnätet var nere och allt var bara helt galet...

     

Vid tretiden på eftermiddagen var det dags för dagens höjdpunkt, champagnegaloppen!! I år begav jag mig till Östgöta nation för att bli nedsprutad med champagne och dricka skumpa! Champagne är alltid väldigt festligt och under champagnegaloppen eskalerar verkligen festligheterna... Marken förvandlades till en champagnegyttja och folk dansade i leran till tonerna av en grym orkester!

      

       

Smutsig och dan var det sedan läge att bege sig hemåt för att försöka bli anständig igen... det var ganska svårt, leran på mina ben är typ ingrodd och det var helt omöjligt att bli ren. Att sedan försöka sminka sig i fyllan och villan var väl ingen höjdare direkt, jag har varit snyggare än jag var igår om jag ska uttrycka det lite milt...

Sedan var det bara å köra igen, hem till Sara blev det då! På bussen dit kände jag hur tröttheten började välla över mig lite... men det var bara å kämpa på! Lite mat fick jag trycka i mig innan partyt var igång igen och snart var det dags att bege sig till kvällens festligheter... Vi mötte upp med Erika och alla australienare för vidare utgång på Norrlands nation! Det var väldigt roligt att umgås med alla australienare igen, ett väldigt trevlig återseende och riktig reunionstämning!

     

På Norrlands dansades det vilt och jag gjorde ett av mitt livs bästa beslut när jag beställer en rom och cola från baren men ber dem skippa romen.... Vatten och cola fick mig att hålla mig vid liv resten av natten!
  

Det blev mest dansande för min del den kvällen, men jag lyckades ändå träffa på skumma människor så att det förslog. Trots att jag försökte lägga mig till med en hård och känslokall attityd så lockade jag till mig de konstigaste människor jag vart med om, under loppet av 15 minuter träffar jag på en kille som vill berätta för mig om sina psykiska problem och sina psykoser och tvångstankar som han lider av, en som vill berätta om alla sina kärleksproblem och en som spyr på min fot... jojomensan! Dessutom kommer det fram en kille och kramar mig och säger hej! Jag ser lite frågande ut och han ser ledsen ut och frågar om jag inte känner igen honom... ööhh... vad svarar man på det? Va fan har jag gjort med den här människan tänker jag och känner mig skitdum... "nej, jag är ledsen... när har vi träffats?" Han ser nästan arg ut och frågar om jag verkligen inte känner igen honom? Jag börjar känna mig extremt dum och säger att han nog har tagit fel på person... "Nej, jag vet att det är du, du bor ju i *** och är kompis med den som ser ut si och så..." Jag blir skitskraj! Då förklarar han att han jobbar på posten där jag brukar typ posta brev och blir typ jättearg för att jag inte känner igen honom...  Jösses... vad säger man då? Aha, liksom...

 Det finns mycket konstiga människor alltså...

Ja... så där ja, en liten resumé av årets valborgsfirande, jag längtar redan till nästa år!! :)



Idag är mina skor lite småslitna...

Kommentarer
Postat av: hannahsthlm

Ha ha..fy vad kul du verkar haft=)! När du återhämtat dig får du ta itu med utmaningen i min blogg..Yes..du är utmanad..Läs där! kram!

Postat av: Carolina

åh vad roligt det ser ut! bättre än studenten =) själv har jag bara läst Comparative politics och ätit godis...

2006-05-02 @ 07:45:18
Postat av: Sofia

Hannah: Tack tack, jo, det var en riktigt kul helg! Jag lovar att anta utmaningen, måste rannsaka mig själv först! :)

Carolina: Det var roligt, nästan som studenten! :) Fast din helg låter lite nyttigare...

2006-05-02 @ 11:14:52
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Hanna

Vad kul att läsa din sammanfattning av helgen! Även fast jag kanske inte skulle ha godkänt alla kort på mig, men men, bjuder på det :) Men det var iaf jätteskoj, synd att det är ett helt år till nästa gång!

2006-05-05 @ 16:19:02
URL: http://prickenoveri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback