Sofia - Veckorevyn (fighten fortsätter...)

GRRRR.... Jag är ARG!!!

Nu har min "ersättningspremie" kommit, det visade sig att Veckorevyn passade på att rensa i gamla gömmor ordentligt.... Den här gången fick jag ett litet "smink-kit", bestående av ögonskugga, läppglans och läppenna... Helt värdelös kvalitet, det vet jag utan att ens öppna upp förpackningarna. och hur vet jag det? Jo, jag fick nämligen exakt samma produkter för fyra år sedan när jag prenumererade på Veckorevyn senast!! Hur lågt får man sjunka? Självklart har jag redan mailat och klagat igen... eftersom jag redan har offentliggjort min kamp mot Veckorevyn så kan jag ju lika gärna fortsätta... Så här skrev jag till Veckorevyn idag:

Hej!

Jag kontaktade er för ett par dagar sedan för att uttrycka missnöje över den "ersättningspremie" som utgått istället för den utlovade glanssprayen, ögonskuggan och necessären som jag förväntat mig. Jag fick ett mycket trevligt svar av er där jag utlovades en ny premie.

Nu har denna "nya" premie kommit och jag måste återigen få klaga. När ni går ut med mycket lockande prenumerationserbjudanden så tycker jag att det är på sin plats att man även låter sina "ersättningspremier" hålla lika hög klass, annars brister ni i trovärdighet. När jag skickade in min prenumerationstalong så stod där att premierna skulle motsvara ett värde på cirka 300 kronor, att först fösöka ersätta detta med en dvd-film som finns på marknaden för runt 50 kronor och sedan (för de som har ork att klaga på detta) ett "smink-kit" av låg kvalitet (som dessutom var del av er "prenumerationerbjudande" år 2002 om jag minns rätt) är väldigt dåligt, särskilt för att vara en så pass framgångsrik tidning inom Bonniers. Man kan tycka att ni borde värdera era prenumeranter högre.

Ni är antagligen lika medvetna som jag om att dessa premier inte skulle locka till sig särskilt många nya prenumeranter?

Ni har på er hemsida ett liknande erbjudande som det som jag nappade på. Den här gången består premien av kvalitativa solskyddskrämer och nagellack, varför inte ersätta de premier som tagit slut med detta istället? Då skulle man åtminstone tala om "likvärdig" ersättning.

Vänliga hälsningar, Sofia


Nu är jag jätteupprörd... Kanske borde jag stämma Veckorevyn för att dem upprör mig nu när jag egentligen måste skriva uppsats, när jag ändå är bitchig menar jag? Tihi

Kommentarer
Postat av: Malin

Wow! Girlpower!!

2006-05-19 @ 12:32:52
Postat av: Linda

U go girl! Kick some veckorevyn-ass!!

2006-05-19 @ 13:25:54
Postat av: Hannah

Åh gud ett sånt bra brev. Fortsätt så. Tur att nån har vett att stå på sig!

2006-05-19 @ 13:52:59
Postat av: Adina

Följer din kamp mot VR med spänning, stå på dig :)

2006-05-19 @ 16:30:41
Postat av: Carolina Brucan

men gud, smink blir väl gammalt efter ett år? sjukt dålig stil av VR!

2006-05-19 @ 16:44:47
Postat av: Johanna

Dåligt ja! Hoppas du får svar snart..

Postat av: Sofia

Malin: hehe, girlpower är bra!
Linda: Jag ska försöka!
Hannah: Ja, det är ju en princip sak liksom, man ska aldrig ge sig!
Adina: Jag lovar att rapportera!
Carolina: Ja, det lär typ vara skitgammal och äckligt!
Johanna: Hoppas jag med! :)

2006-05-19 @ 19:05:02
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: carl

Grynet i dig,
livets stig,
lycka(sekunder)
olycka(evighet ibland)
Med beundran,din envishet bär dig fram.....
Trots en småsak ,skitsak,
så är du rak.

2006-05-20 @ 14:57:47
Postat av: Sofia

Carl: Åh, vilken ljuv poesi! :)

2006-05-20 @ 16:58:17
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback