En sanitär olägenhet

Nu får det vara slut på den totala misären vilket jag levt i de senaste månaderna, jag står inte ut längre. Igår hände något som fick bägaren att rinna över, jag minns inte exakt var, troligtvis var det den äckliga kastrullen med te som stått på vårt köksbord sedan i helgen och hade börjat mögla (se nedan). Jag började slänga allt fult och äckligt i köket och städade och skurade... Believe me, it was disgusting!! Jag hittade bland annat larver och annat mysigt i skåpen och på hyllorna i köket fick jag skrapa bort ett lager av gammal honung blandat med ett par års damm... Som sagt disgusting!

Det värsta var ju att det inte var min skit dessutom, utan någon annans äckliga grejer! Till slut blev i varje fall köket fint och det luktade till och med rent. Jag var oerhört stolt över min insats. När sedan den vidrige tysken vandrade in så var jag tvungen att skälla ut honom en gång för alla och förklara elementära hushållsregler för honom. Patetiskt, han är ju en vuxen människa.

Följande regler försökte jag förmedla:

♥ Om man ska spara rester av sin middag i kylen så skall den täckas över, alternativt stoppas i en plastburk med tätslutande lock.
♥ Matrester eller äckliga tebrygder skall inte förvaras i köket till allmän beskådan, vill han spara skiten så får han vänligen bevara den i sitt rum.
♥ Svampen som vi har i köket är till för disken, inte att städa badrummet med.


Följande ytterligare regler skall jag förmedla vid senare tillfälle (ville inte knäcka honom totalt, han kan ju visa sig vara en psykopatisk knivman som bryter sig in i mitt rum om natten):

♥ Om man har duschat och golvet blir blött så kan man antingen låta det självtorka eller så kan man torka upp det med en trasa (dock ej den vanliga disktrasan), inte lägga badrumsmattan över vattnet, då börjar det nämligen mögla.
♥  Om man har gått på toa och avföringen man lämnat efter sig inte försvinner i och med den första spolningen, vänligen vänta kvar och låt spola en gång till.


Om ni tycker att jag var hård mot stackaren så ber jag er vänligen att beskåda följande fotobevis på hur vidrigt jag har tvingats leva:


Gammal pasta, såna här mysiga upptäckter gör jag i princip varje morgon.


Den här gammla pajen som stod framme i en dryg vecka och som tysken smååt av då då har jag berättat om här på bloggen tidigare. Totalt fruktansvärt.



Den stora kastrullen med te är den senaste veckans mysterier. Den stod framme på vårt köksbord i tre dagar innan jag tvingade tysken att slänga det för att det var en sanitär olägenhet. Tysken förklarade att han var sjuk och att te var minsann inte alls var ohälsosamt, utan nyttigt. Är man så pass sjuk att man inte klarar av att koka upp lite nytt vatten för att göra sig en färsk kopp te då är det jävligt illa.

Kommentarer
Postat av: Adina

Stackars, stackars, stackars dig ! Den där tebryggden var något av det underligaste jag stött på och då har jag varit i tre olika studentkorridorer.. Vad är det för fel på karln ? Lider med dig ! Hoppas du slipper leva med det där under hela din vistelse !

2006-11-09 @ 08:48:33
Postat av: Anonym

Stackars dig. Jag tycker att du går direkt på lektion 2. Nästa steg måste bli att du kontaktar din hyresvärd. Det måste väl stå någonting om ordning och skick i det femsidiga hyresavtalet.

2006-11-09 @ 11:06:09
Postat av: Jennie

Han måste vara den vidrigaste människan som någonsin gått på vår jord. Tycker synd om dig som får stå ut med äcklet.

Postat av: Sofia

Tack för ert stöd, skönt att få bekräftelse på att det inte är jag som är överkänslig! :)

2006-11-09 @ 19:08:47
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Angelica

Det här var det roligaste jag läst på länge, bara för att det stämmer så bra in på hur det ser ut hos oss.. och därför kan jag också tycka synd om dig :( Usch! Om jag börjar städa vårt kök hittar jag alla möjliga otrevligheter. Min pappa är värst. Han använder också svampen i köket till att städa badrummet, och diskborsten till att rensa avloppet i tvättstugan :/ Och jag blir så irriterad.

2006-11-10 @ 12:52:39
URL: http://trasdocka.blogspot.com
Postat av: Tommonika

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2009-06-15 @ 09:04:13
URL: http://tommonika.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback