En fruktansvärd upplevelse

44180-579

Som ni säkert vet hör inte tvättstugor till mina favoritställen här i världen. Hemma i Uppsala hade jag flera
obehagliga upplevelser just i tvättstugan och dessa obehagligheter verkar ha förföljt mig ända hit till Bryssel.

Jag försöker verkligen dra mig så länge som möjligt för att gå dit, men igår var jag verkligen tvungen att bege mig till tvättstugan i och med att min Brysselgarderob är något begränsad. Vi har ingen tvättstuga i lägenheten, inte ens i huset så det blev till att uppsöka någonslags offentlig tvättinrättning...

Hur som helst, glad i hågen fyller jag på mina maskiner, stoppar i en massa euromynt och sätter mig till ro för att invänta att själva tvättprocessen skall påbörjas, vilket den gör och dryt 45 minuter senare är den klar. Sofia öppnar den ena maskinen, sorterar ut det som inte ska tumlas och stoppar in resten i tumlaren... So far all good... När jag sedan öppnar nästa maskin (den med vittvätt) så upptäcker jag att maskinhelvetet inte har centrifugerat, allt är dyblött! Och jag har inga flera euromynt att offra på en bonuscentrifugering... shit...

Att stoppa in grejerna direkt i torktumlaren var out the question, då hade jag fått köra tumlaren till domedagen... Nä, jag fick helt enkelt vrida ur kläderna så gott det gick... Eftersom belgarna dessutom inte tänkt på att det kanske kunde vara praktiskt att inreda en dylik tvättinrättning med ett handfat eller en golvbrunn så fick jag stå ute på trottoaren... jag kände mig helt 1800-tals!! Och folk blev sura på mig för att det skvätte vatten på dem, herregud, det var ju inte direkt som om jag med flit hade skitit i att centrifugera!

Mina händer förvandlades snart till små blå isklumpar av allt kallt vatten. När jag kommit halvvägs så upptäcker jag dessutom en massa konstiga orangea fläckar på mina vita kläder... Fan!! Påsen som jag hade haft kläderna liggande i hade börjat färga av sig av allt vatten! Grrr... vid det här laget började jag få tankar i huvudet av att mörda alla stirrande människor som glodde på mig när jag stod och vred ur mina linnen och strumpor på gatan...

I nästa sekund upptäcker jag att de röda små fläckarna vid sidan av de orangea... what?!! Då visar det sig att mina nagelband har börjat blöda efter det hårda urvridningsarbetet... Nu börjar tårarna nästintill tränga fram bakom ögonen och jag var tvungen att koncentrera mina tankar på inbördeskriget i Sierra Leone och gömda flyktingbarn för att behålla perspektivet någorlunda...

Efter att sedan har tumlat mina stackars urkramade kläder i nästan en timme upptäcker jag att de fortfarande är helt blöta... Så nu är hela mitt rum överfullt av torkande kläder, högt som lågt... Jag hoppas att folk har överseende med att jag kommer gå runt i missfärgade paltor och svagt osa mögel en tid framöver... :(


Kommentarer
Postat av: Anonym

...och nu blöder ett modershjärta!

2006-10-30 @ 11:19:30
Postat av: Egersand

Hej Sofia!
Det var en hård dag du fick uppleva. Här sitter jag på Graflunds kontor och vikarierar för Gun-Britt. Ska vara här idag och imorgon! Som vanligt har jag lite strul med att komma in med min loggin, men det är tur att vi har superkillarna på it-avdelningen. Nej du...nu ska jag jobba vidare! Ha det bäst och hoppas kläderna torkar.

KRAM JENNY

2006-10-30 @ 11:33:46
Postat av: Daniel

Stackare, ibland blir saker och ting bara inte som man vill... lagen om allts jävlighet

2006-10-30 @ 12:25:41
Postat av: Jenny

Darling!

Jag tar nog med egna lakan när vi kommer...

Love you!

2006-10-31 @ 06:41:55
Postat av: Nicole Kidman

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback