Underbara Barcelona

Nu är jag hemkommen efter en underbar påskhelg i Barcelona. Vilken fantastisk stad, vad dumt att jag inte har åkt till Barcelona tidigare!! Blandningen av människor, fantastisk arkitektur, solen, havet, shoppingen gjorde att man ville åka hem.

Trots lite regn första dagen klarnade det upp och igår var det så soligt att folk låg på playan och solade, även om inte vi sträckte oss riktigt så långt så var det härligt att sitta vid havet och dricka rosévin! :) Dagarna ägnades annars åt en lagom blandning turistande, shopping och restaurangbesökande...

Et litet axplock ur fotoalbumet:

Sofia dricker lite skumpa utanför Picassomuseumet (istället för att gå in... too long kö).






Sofia åker turistbuss och trivs i solen.



 


Antonio Gaudis ännu ej färdigbyggda mästerverk, La Sagrada Famillia.







Mamma och jag utanför Sagrada Familla.






 Mina compañeros för helgen, Anders och mamma. 







Jag och mamma på restaurang iförda matchande kläder. Jag har min M by Madonna-klänning and I like it alot!




FC Barcelona är ett väldigt populärt fotbollslag i Barcelona upptäckte jag, Ronaldinho är den populäraste fotbollsspelaren. Så mycket har jag lärt mig under min helg i Barca. Så här flockas fansen när laget bara ska gå från omklädningsrummet in till sin buss. Jag tror att laget var på väg till en bortamatch precis när vi var där.

Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Välkommen hem igen då! Ni såg ut att ha haft trevligt i Barcelona.
Bättre väder än här hemma ser det ut som, vräkte ned snö här i morse...
/Mvh Niklas

Postat av: Fia

Hej!
Ni verkar ha haft det kalas! Precis som Niklas skriver vaknade man till snö imorse. Verkligen aprilväder! Sitter bara och väntar på våren nu!

Gissa vem som har den svart-vita klänningen du har på dig? Och den beiga från Madonnas kollektion? Jag! Jag är osäker på den svart-vita men den beiga är klar favorit! Sen har jag ju köpt två brallor från hennes kollektion! Wonderful!

Haha, jag har ett par röda skor också, som är inhandlade inför våren! You have good taste, girl!

Jag messade till dig men du vägrar att messa tillbaka. Hur som helst, jag funderar på att ta semester v. 29-32. Hur funkar det för dig?? Jag har inte fått det beviljat men jag hoppas!

Vi hörs snart! Puss puss

2007-04-09 @ 19:56:59
Postat av: Sofia

Niklas: Tack! Någon snö var det inte i Barca i varje fall!

Fia: Gud, vilken bra smak vi måste ha! Vilka byxor var det du köpte? Dom kollade jag aldrig på! Jag svarade visste på ditt sms, gjorde jag inte? Nu har jag i varje fall Belgiennumret igen! Vi får väl stra upp ett besök hit under din semester då, är det i juli? Det passar säkert perfekt. Puss puss!

2007-04-10 @ 09:06:17
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback