Google Earth

44180-731

Jag har gjort ytterligare en fantastisk internetupptäckt, nämligen Google Earth!

Jag är kanske lite långsam, har inte riktigt fattat hur det fungerar förrän nu! (För er som är ännu långsammare än jag så är Google Earth ett program som man kan ladda ner gratis till sin dator. I programmet finns hela jordklotet liksom afotograferat, från flygplan och satellit. Man kan vandra runt på jorden och zooma sig ner på olika platser, på vissa håll är bilderna oerhört skarpa, man kan se människor och bilar!)

Jag zoomade in mitt hus som jag bodde i när jag var i Australien, min affär som jag handlade i, stranden där jag solade och så vidare. HUR COOLT SOM HELST!! Jag kan oxå titta på huset som jag bor i nu, vägen som jag tar till jobbet, everything!

Tyvärr verkar Sverige inte vara lika skarpt avfotograferat. I varje fall inte min hemby Eskilstuna. Det kanske iofs inte ligger i NASA:s, eller vilka som nu sköter fotograferingens, intresse... :(

Här kan ni ladda ner Google Earth!

Kommentarer
Postat av: Brucan

grattis baby! stockholm däremot kan man se lite bättre, men inte alls lika bra som typ LA. puss & kram!

2007-02-10 @ 19:40:51
Postat av: Karolina

Häftigt!

2007-02-10 @ 21:57:19
Postat av: Fia

Kors i taket, har du redan hittat till google earth! Inte illa!

2007-02-12 @ 18:33:57
Postat av: Olaihedvig

keep it up very nice site


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback