Spänd förväntan

Inom en snar framtid ska jag bli Stockholmsbo, något jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning. Jag har bott på så många ställen under mitt blott 24åriga liv, Eskilstuna, Strängnäs, Göteborg, Uppsala, Perth och Bryssel, medan Stockholm liksom bara har passerats knappast märkbart snabbt däremellan. Nu är det dock dags!!

Jag har faktiskt redan skrivit på kontrakt för en lägenhet, andrahand förvisso, i den aktuella skaden. Det känns ganska stort då de senaste åren har spenderats i diverse färdigmöblerade rum, minimala studentlägenheter och delade faciliteter. Jag längtar något oerhört efter att få slå mig ner i och inreda närmare 40 egna kvadratmeter i centrala hufvudstaden, en dröm!!

Det enda som är lite läskigt är att jag faktiskt inte har sett lägenheten ännu som jag skrivit på kontrakt för (inte så lätt att springa på lägenhetsvisningar när man befinner sig hundratals mil bort...), inte ens på bild... Idag gör dock min raraste vän Sofia mig en bamsetjänst och besöker lägenheten för min räkning, och tar förhoppningsvis en massa bilder!! Jag sitter här hemma i spänd förväntan, så snart bilderna dimper in i inboxen ska nämligen inredningsplaneringen påbörjas, IKEA here I come!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Oj vad spännande! :) Anna

Postat av: Niklas Eriksson

Hur törs du skriva på ett kontrakt i andra hand på en lägenhet som du inte sett?!
Eller åtminstone nån du litar på har sett.
Du var en tuff tjej Sofia...
Men grattis till en (förhoppningsvis) bra/trevlig lägenhet.
/Mvh Niklas

2007-07-11 @ 20:23:00
URL: http://www.eriksson.org.uk
Postat av: Sofie

Var? Nära mig? Kram

2007-07-11 @ 22:17:30
URL: http://olas-blog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback