Svart

Om man ljuger så blir tungan svart och om man röker så blir lungorna svarta.

Frågan är vad som händer om man trycker i sig en hel påse turisk peppar? Det har jag nämligen tagit mig för idag och nu känns det som om magen är helt svart, invärtes alltså. Jag kunde bara inte låta bli. I närheten av mitt jobb ligger en liten butik som säljer svenska matvaror och inte minst svenskt godis. Jag var där och bunkrade igår, havregryn, knäckebröd och ett antal påsar turkisk peppar. Här hemma har jag även en burk hjortronsylt och en burk lingonsylt. Man är aldrig så svensk som när man befinner sig utanför Sverige...

En konstig sak är ju förövrigt att turkisk peppar ses som något typiskt svenskt, borde det inte vara turkiskt och borde man inte istället kalla det för svensk peppar? Äter man turkisk peppar i Turkiet över huvudtaget? Frågorna hopar sig...


image795image795image795



Kommentarer
Postat av: Hanna

Konstigt det där! Speciellt när det är så att den turkiska pepparen är finsk.. Länge leve Fazer!

2007-03-27 @ 21:02:26
Postat av: Fia

Haha, vet du vad?!! Jag har också en påse turkisk peppar hemma och tänkte precis på om det verkligen är en turkisk "uppfinning". Tillverkaren är ju Fazer och det känns inte så turkiskt direkt.. Frågorna hopade sig härborta hos mig också. Ett ämne värt att forska vidare i!

Jag hörde från mamma att du var med i tidningen idag där det stod att du hade tagit examen. Jag var såå stolt över att känna dig när jag fick det uppläst! Du är så bra!

Hoppas allt är bra med dig!

Dags för en turkisk peppar, eller två!

Kram från fia

2007-03-27 @ 22:23:10
Postat av: Fia

Sen har jag kommit fram till att det är tänderna som blir svarta utav turkisk peppar!!

2007-03-28 @ 09:02:44
Postat av: Sofia

Hanna: Ja, finskt till råga på allt... en väldigt internationell produkt helt enkelt! :)

Fia: Vad bra att du är stolt över mig, jag är stolt över dig oxå! Glöm inte att borsta gaddarna nu bara! Puss!

Postat av: Hokamo

Very impressed!

2008-05-27 @ 14:55:24
URL: http://hokamo.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback