Bimbo

Hur många blondiner krävs det egentligen för att byta en glödlampa?

Fler än mig uppenbarligen. Tillbaka på belgisk mark efter ett mycket trevligt hemmabesök skulle jag ta tag i att byta en trasig glödlampa (en viktig sådan, strategiskt placerad ovanför badrumsspegeln...), men jag misslyckades kapitalt. När jag skruvade av kåpan så lyckades jag ha sönder hela glödlampan som ramlade av. Själva sockeln satt dock kvar. Blond och smart som jag är så stack jag självklart ner fingrarna för att försöka pilla loss den. Det skulle jag inte ha gjort, för jag fick värsta elchocken och typ kastades till andra sidan rummet och lyckades ha ner en garderobsdörr på kuppen... Jag blev livrädd och trodde att min sista stund var kommen, men jag kom lyckligtvis undan med blotta förskräckelsen.

Det är farligt med den här typen av karlsysslor, nu vägrar jag röra vid lampan. Lite pinsamt bara att ringa hyresvärden för att be om att få en glödlampa utbytt, haha... :)

Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Skönt att höra att du klarade dig undan med "bara" en stöt. Snälla Sofia stoppa inte fingrarna i eluttag eller lampsocklar UTAN att skruva ur säkringen först.
/Mvh Niklas

Postat av: Karolina

Skulle precis säga att du kan pilla i lampan om du stängt av strömmen, då ska du nog inte behöva ringa hyresvärden! Lycka till!

2007-05-20 @ 19:34:01
Postat av: Fia

STÄNG AV STRÖMMEN FÖRST, KVINNA!! I fortsättningen får du ringa hyresvärden. Bjud på en kaka eller två så blir han glad!
Jag har lagt till dig på Fredriks msn. Min funkar ju inte så du får vara med på hans istället. Jag vet inte riktigt vad han heter (haha, på msn alltså) men jag tror att han heter Fred. SKit samma, du måste acceptera honom!
Hoppas allt är bra med dig och att resan gick bra! Vi måste höras någondag snart!
Imorgon eller senast på tisdag får jag veta när jag har semester sen ska jag boka in resan. Carl Bildt, here I come!
Puss på dig

2007-05-20 @ 21:08:29
Postat av: Mamma

Unge, observera att det räcker inte med att slå av strömbrytaren! Du MÅSTE ta ur säkringen!!

2007-05-21 @ 08:03:36
Postat av: Anna

Jag gillar: Fina flickor kommer till himlen, vi andra kan komma hur långt som helst!

2007-05-22 @ 12:04:40
URL: http://includningmisspennylane.blogg.se
Postat av: Sofia

Tack för alla råd och dåd, det löste sig till slut!
Fia: Hör av dig så snart du vet, det skulle vara så roligt om du kom hit!
Anna: Visst är det bra, och SÅ sant! :)

2007-05-23 @ 09:58:14
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback