Till pappsen

image1132Igår fick jag av mina vänner veta att det inte längre ligger i tiden att köpa saker till varandra i present, utan att det tvärtom är riktigt otrendigt att överösa varandra med onödiga prylar då vi idag befinner oss i en nästintill överhettad högkonjunktur där konsumtion är vardagsmat. Vad som istället värderas är tid, att lägga ner tid och omtanke i en present är vad som idag bestämmer dess värde, inte prislappen. Det tyckte jag lät väldigt klokt faktiskt.

Min brors och mins present till pappa så här på fars dag måste således ligga helt i tiden, middag och biljetter till Sound of Music på Göta Lejon fick det bli i år. Om två veckor är det dags, det ska bli så kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback