Julefrid

Min julgran är just nu min stora stolthet i livet. Det var lite av en utmaning att finna utrymme för den med tanke på att jag lever på 26 kvadrat, men det gick! Och tur var väl det. En liten blick mot min fina gran och mina ögon tindrar och min själ blir lugn och fridfull. Egentligen är jag ju lite old-school vad gäller ju just granar. De ska vara äkta, huggas på egen hand i skogen och tas in och kläs först dagen före julafton. Jag har dock fått en lite liberalare syn på det där på senare år. Granen ska nu få vara med mig genom hela mörka december. Den är tänd dygnet runt, även om jag vaknar av mardrömmar mitt i natten ska jag bara kunna kika bort i hörnet och få lite julefrid i hjärtat. Så är tanken.

Min stolthet, Mr. Christmas Tree


Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Vad duktig du är! Få till en sån fin gran.

/Mvh Niklas

Postat av: Fia

Åh vad tjusig han är den där Mr Christmas Tree, jag är mäkta imponerad! Så underbar tanke att en liten plastgran ska ge frid och lugn i mardrömstider, jag måste fixa vår snart också! Ha det så skoj på slottet! Kraam

2008-12-13 @ 09:16:53
Postat av: Mor

Vilken fin gran, må den skydda dig från mardrömmar! Vi ses på slottet!

2008-12-13 @ 10:05:31
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback