Lina i Kina

I helgen läste jag en bok där en man skrev att hans största kliv i karriären tagits efter det attt han fått sparken eller på annat sätt blivit av med jobbet och hamnat i en jobbig situation rent allmänt. Jag tror att det kan vara sant för många och är nog något att komma ihåg så här i kristider. Min kompis Lina är ett levande bevis för detta, finanskrisen gjorde att hon i höstas oväntat och helt plötsligt inte kunde jobba kvar på sitt arkitektkontor, trots att hon är en fabulous arkitekt. Och nya arkitektjobb visade sig tydligen inte heller vara något som det kryllade av i lågkonjans Sverige. 

Långt bort i Kinaland däremot, där ritas och byggs det minsann fortfarande.

Sagt och gjort. Innan man visste ordet av så satt modiga Lina på planet till Shanghai och nu har hon ett nytt arkitektjobb där borta. Inte illa va!? Jag är väldigt stolt över Lina, så handlingskraftig!!

Här kan du följa Linas äventyr i Kina. Go Lina, go Lina!! Snart vill jag komma och hälsa på!

Linas nya hoods

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej:-) Har följt din blogg ett tag och tycker verkligen om den! Men vad jobbar du med egentligen? Har aldrig riktigt fattat det.. Ha en super dag:-)

Hälsningar Anna

2009-01-30 @ 00:29:28
Postat av: Mamma

Hon är ju bara helt otrolig, en handlingens kvinna verkligen! Jag håller tummarna för henne.

2009-01-30 @ 18:05:54
Postat av: Sofia

Anna: Tack, vad roligt att du tycker om. Jag jobbar som byråkrat på Justitiedepartementet här i Stockholm.



Mamma: Visst är hon! Det är imponerande!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback