Svinis i mitt hem

Allvarligt talat, jag har bjudit svininfluensan in i mitt hem. Två av mina vänner har legat däckade i flera dagar och säger sig nu vara "smittfria"... Ikväll ska dessa båda beträda mitt hem då jag har lovat att bjuda på stärkande middag för de båda ynklingarna. Väl medveten om att det inte finns några medicinska belägg för den påstådda smittfriheten.

Jag har nu länge vägt fördelar mot nackdelar och till slut faktiskt kommit över min swine flu-skräck. Även om jag ju vet att jag ligger i riskzonen (fullt frisk i 25-30 års åldern, hur skumt är inte det förresten??) så tänker jag att det är bättre att bita i det sura äpplet nu på en gång, detta av flera skäl: Dels så har jag det förhållandevis lugnt på jobbet den närmaste veckan och dels så tar jag hellre smällen medan det fortfarande finns sådana där konstgjorda lungor att tillgå och medan min död åtminstone skulle hedras med en rubrik hemma i Eskilstuna Kuriren (svininfluensadöden kommer troligtvis inte att sälja lösnummer på samma sätt bortåt november-december när pandemin peakar i Sverige)...

Swine flu, bring it on!!



- I do no longer fear you, Pig.


Kommentarer
Postat av: Anitha

Enligt rapporter på facebook, är den här. Bara ett kvarter ifrån faktiskt. Känner mig inte helt hysterisk, även om jag lever ihop med en "riskgrupp". Det finns en del nyttigt att läsa här http://www.smittskyddsinstitutet.se/publikationer/smis-nyhetsbrev/influensarapporter/sasongen-20082009/influensarapport-vecka-35-2009/#p14796

2009-09-08 @ 21:03:55
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback