LCHF - Nystart!

Efter att ha varit otroligt duktig LCHF-are under sommaren och halva hösten så fallerade dieten någonstans i början av december när jag fullkomligen översköljdes av snabba kolhydrater i form av lussebullar, pepparkakor, glögg, must, knäck, ostbågar... You name it!

När nu julhelgernas frosseri och nyårshelgens festligheter är förbi är det nu dags för nya tag! Jag vet att LCHF är min grej. Det bevisades av att jag förra året effektivt och snabbt gick ner ca 10 kg. Efter att i mitten av maj totalchockerats av att ställa mig på vågen och se siffrorna 7 + 4 uppenbara sig. Jag, som aldrig tidigare vägt över 68 kg, fick något av en chock och bestämde mig för att nu var det allvar. En månad senare stod vågen på 69,7, ytterligare ett par månader senare var jag nere på 65 och mot slutet av hösten nådde jag målvikten 62 kg. Allt tack vare LCHF!

Kolla här, det har faktiskt hänt än del:


Början av maj, 74 kg


Juni, 69 kg


September, 66 kg


Oktober, 65 kg


December, 63 kg



Jag äger ingen våg så jag vet inte exakt vad jag ligger på just nu, men det är inte så väsentligt. Jag känner mig lite småfluffig rent allmänt och ett behov av att återgå till LCHF-dieten som gör mig pigg och glad och smal! Den ultimata målvikten är nu 57 kg, det är samma vikt som när jag tog studenten och känns som en bra vikt till mina 167 cm. Vi får hålla tummarna!

Jag tänkte försöka använda bloggen lite för att peppa mig själv, och kanske några fler på kuppen. Två månader tänkte jag att det skulle ta att nå matchvikt. Så den 10 mars, då får det bli kontrollvägning!

Är ni på?! Nu kör vi!! Beach 2011 kommer vi att vara hetare än någonsin.


Kommentarer
Postat av: Sara L

Jag är på :)

Postat av: Sofia

Bra, det är alltid bra med pepphjälp! =) Lycka till!

2011-01-10 @ 21:14:34
URL: http://supersofia.blogg.se/
Postat av: Mamma

Eftersom din målvikt är min nuvarande och jag är betydligt mycket kortare så måste jag ju ta upp kampen på något sätt!

2011-01-10 @ 22:25:21
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Sofia

Mamma, du får haka på här!!

2011-01-11 @ 07:56:51
URL: http://supersofia.blogg.se/
Postat av: Sussi

Vad roligt att se bilder på viktnedgången!



Kul att läsa om olika kostvanor och hur de fungerar för viktnedgången.



Själv kör jag med GI i kombination med träning :)



Keep up the good work!

2011-01-12 @ 22:43:40
URL: http://tussilulls.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sussi: Det är jättebra att ta bilder, för annars så ser man liksom inte den gradvisa förändringen som det faktiskt blir. När man ser resultaten så här tydligt så blir man peppad! Kör hårt!

2011-01-13 @ 09:37:05
URL: http://supersofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback