Träningsprogram

Jag har försökt hålla mig till att träna tre gånger i veckan, någon gång lite mindre och någon gång lite mer. Jag försöker variera mig, köra ett konditionspass, ett styrkepass och ett simningspass ungefär. Nu tror jag dock att det är dags att lägga in en högre växel och försöka få in fyra pass i veckan. Det är bara tisdagkväll och jag har redan tränat två gånger den här veckan, det känns inte som något jätteproblem att försöka få in två pass till?!

Typ något sånt här:

Måndag: Simning 60 min

Tisdag: Crosstrainer 40 min + styrka (stora muskelgrupper, ben, armar och rygg)

Onsdag: Simning 60 min

Torsdag: Vila

Fredag: Vila

Lördag: Zumba

Söndag: Vila (kanske söndagspromenad?!)

Det känns som ett bra upplägg som jag borde kirra! Genom att träna ett par gånger på mornarna (simningen), någon kväll och en gång på helgen så känns det dessutom som att man kan ha tid över, och inte tillbringa varenda kväll på gymmet. Men det kräver disciplin att inte sätta klockan på snooze när den ringer kl.05.45...


Man måste kämpa på nu på vintern, så är man i form när våren och sommaren kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback