Jag mötte Lassie...

Legally Blonde listade de kändisar hon träffat, och eftersom jag älskar kändisar så hakar jag på! Kändisar har alltid varit lite fascinerande tycker jag, det kan bero på att jag kommer från Eskilstuna där vi inte är alltför bortskämda med celebriteter... där finns bara Yvonne Ryding och Kent.

Här är en liten lista på kändisar som kommit i min väg... so far!

Ian Thorpe



Jag stötte ihop med Ian Thorpe på en galopptävling i Sydney i september förra året. Jag var där med min vän Lottis som hade fått tag i biljetter i VIP-området, en underbar dag med champagne och urtjusiga damer i dräkt och hatt. Mötet med Ian var som grädde på moset.

♥ José Gonzales

Även José stötte jag ihop med i Australien, det var efter hans spelning i Perth som vi pratade lite. Timidare och rarare människa får man leta länge efter!

Tomas Bodström
Justitieministern träffade jag i Uppsala precis innan EMU-valet, han stod där och valtalade. Självklart gick jag fram och tog bild med ministern. Tyvärr var detta för digitalkameraepoken, man jag har en väldigt tjusig bild på mig och puddingen i mitt fotoalbum!

Yvonne Ryding
Eskilstunas stolthet och Sveriges Miss Universum köpte en lott av mig när jag jobbade i Parken Zoo sommaren 2000. Det var STORT.

♥ Patrik Isaksson
Även detta möte ägde rum i Parken Zoo, Eskilstuna, jag fick nämligen gå upp på scenen och ge en vit tiger till Patrik efter hans konsert. Jag fick även en kram, även det var STORT!

♥ Tomas Di Leva
Tomas Di Levas och mina vägar har korsats två gånger. Den första gången var 1998 på Eskilstuna statshotell. Tomas hade precis fått ta emot priset för "Årets live artist" på Popstadsfesten. Sofia (15 år) råkar på Tomas i trappan och får en kram och blir salig, lyckan var gjord! Sofia hade rött partylinne och våfflat hår, Tomas bar en orange kaftan.
Den andra gången jag träffade på Tomas var även det i Eskilstuna, i Parken Zoo närmare bestämt. Di Leva, Lisa Nilsson och Staffan Hellstrand var ute på turné och jag utnyttjade min position som parkarbetare och smörade för vakten och tog mig in backstage. Där råkade jag på Tomas när han kom ut från toaletten. Därefter smög jag in i Lisa Nilssons loge och stal (förlåt) två kinderägg. Sedan kom vakten och jag blev utslängd.

 E-type
E-type var på Blå i Eskilstuna och festade runt. Min kompis Sofia lyckades till en början bli osams med E-type, sedan frågade E-type mig om jag kunde dansa men jag sa att jag inte kunde det, då sa han "va synd", sen gick han. Tänk om jag sumpade min chans att bli nya Dee, vilken otur! :)

GES
Vid en ålder av 12 år vinner jag en idolträff med GES (Glenmark, Eriksson och Strömstedt). Det blev konsert i Parken Zoo, och vi skrålade till "När vi gräver guld i USA", det kändes enormt! Sedan fick vi (jag och mina vänner) gå in backstage och ta kort och få autografer. Vi var i sjunde himlen. Tyvärr så kissade min katt senare på planschen där jag fått autograferna... men minnet har jag ju kvar... :)

En ganska schysst kändis-lista va?! Jag kan även skryta med Carolas och Kurt Olssons autografer!

Kommentarer
Postat av: Jen

Imponerande lista! Jag har förstått att allt som händer, det händer på Parken Zoo i Etuna. Får börja hänga där lite oftare igen, jag var där senast för två år sedan. Puss&kram

Postat av: Lina

Jag vill minnas att vi stod i kö till grynet nån dag i uppsala och sen att Mille var i uppsala en valborg, men det blev ju inget personligt möte med dem tyvärr.

2006-04-10 @ 20:44:28
URL: http://www.maryslibrary.tk
Postat av: Fru Telia

Du kan få min Ted Gärdestad till din samling om du vill..

2006-04-11 @ 07:56:21
Postat av: Sofia

Jen: Parken Zoo is the place to be om man vill träffa heta kändisar! :)

Lina: Det är bara personliga möten som gills när man skriver lista, iofs så pratade jag med Mille en gång ute på krogen, men det missade jag att sätta upp på listan. Får göra en komplettering så småningom! :)

Fru Telia: Ted Gärdestad, jag säger då det! Den typen av autografer stiger ju i värde dessutom, eftersom han är död, precis som konstnärers verk.

2006-04-11 @ 13:14:32
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Peter

hmm...kändislista. Tro mig, du missar inget. I 4 år satt vi med mingel.se som sprang på kändispremiärer dagarna i ända. En ytligare miljö får man leta efter. Jag var på några stycken fester men är du inte kändis själv så är du en outsider. Fast festen efter Oscarsgalan skulle jag kunna göra mycket för att få vara med på:)

2006-04-11 @ 22:43:15
URL: http://habram.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Peter: Jag kan tänka mig att kändisvärlden är rätt så ytlig... Jag är inte desperat i min jakt på celebriteter, men jag tycker att det är lite skoj ändå! :)

2006-04-12 @ 11:47:04
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: adipex

http://xanaxz.xa.funpic.de/375/lipitor.html

2006-09-14 @ 14:20:36
URL: http://xanaxz.xa.funpic.de/375/adipex.html
Postat av: Mikaelastrid

Hello, This site is a brilliant idea!

2009-08-04 @ 14:13:56
URL: http://mikaelastrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback