Party överallt!

I och med att Sista April är på en söndag i år så innebär det att valborgshelgen blir väldigt lång, fredag till måndag liksom.... och på vägen hem idag så la jag märke till hur stan redan har översvämmats med folk och var och varannan människa bar på mörkblå,lila eller turkosa påsar av något avlång modell... Folk har planerat att festa till det ordentligt! Jag känner mig själv ganska bra och vet att jag absolut inte pallar att festa tre dagar i rad så jag planerade in en mycket lugn fredagkväll med mig själv och mina elektroniska vänner datorn, tv'n, mobilen och stereon och vi tänkte alla fem snart kasta in handduken och gå och sova....

MEN...

...det kommer aldrig att gå! Det är partyn överallt här i huset och i grannhuset, över mig och under mig... helt crazy! Hur kan folk vara så unga och vitala... Kommer dessa människor verkligen att palla med att hålla fanan högt ända till måndag? Jag tror faktiskt inte det... Jag tror att det är ett rookie mistake att börja Sista April-festandet redan nu!

Flera Rookie Mistakes att försöka undvika under Valborg:

♥ Power naps: Det ENDA som funkar om man ska palla med en hel dag och natts firande är att ständigt hålla igång, hålla ett jämnt och inte överdrivet alkoholintag, samt ALDRIG tro att man ska piggna till genom en power nap när man är alkoholpåverkad. Jag har flera vänner som sovit sig igenom hela valborgsfirandet på grund av att de försökte sig på en power nap som sedan drog ut lite på tiden så att säga... Gasen i botten är det som gäller!

♥ Att vara överklädd: På Kvalborg har man vårdad klädsel, på Valborg har man ovårdad klädsel, eller åtminstone kläder som tål att picknicka med i blött gräs och bli nedsprutade med lite champagne. Dessutom är det aldrig kul att behöva frysa eller gå runt i obekväma skor en hel dag!

♥ Planera för mycket: Det blir ändå aldrig som man tänkt sig. Detta är min svåraste punkt eftersom jag är en manisk planeringsmänniska... jag är i varje fall medveten om att de planer som jag gör kan och kommer att förändras, och det hoppas jag är bättre än inget....

♥ Gå ut för hårt: Ok, valborg ÄR en av de stora festdagarna, men att supa sig redlös vid champagnefrukosten gör ingen människa glad! Ett lagomt festrus som varar länge och som eskalerar på Champagnegaloppen är optimalt! Enligt Aftonbladet ligger
den optimala fyllan på 0,6 promille, det kanske var lite i underkant enligt min mening, men som sagt dräggiga fyllon göre sig icke besväret!

Kommentarer
Postat av: Lisa

hihi du menar nog vital (inte viril) hoppas du far en nice helg!

2006-04-28 @ 23:12:59
Postat av: Sofia

Ja, jag menar nog vital, jag ändrar på en gång! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback