Snart VALBORG!

Skumpan ligger på kylning och jag är laddad inför årets valborgsfirande!

Eftersom jag var utomlands förra året har jag massor att ta igen under årets festligheter och nu är det bara några dagar kvar. Planerna är ännu inte helt spikade, men som traditionen bjuder så blir det någon form av kvalborgsfirande (kvällen innan valborg), och på själva valborgsdagen vankas det traditionsenligt champagnefrukost, tittande på forsränningen inne i stan, picknick i Ekonomikumparken, champagnegalopp på nation och sedan party hela natten lång. Det finns ingen annanstans att vara på valborg utom i Uppsala. Valborg är större än både jul och påsk och midsommar här och jag längtar jättemycket!

44180-303

Sofia är laddad!! Lägg märke till den ensamma lilla apelsinen, LITE nyttig måste man vara. även när det vankas studentikost valborgsfirande! :) Visst var de små J.P Chenet-pavorna söta, perfekta på picknick tänkte jag!

Kommentarer
Postat av: G

Ja, vad ska man säga? Det är ju tur att du inte ska gå i något demonstrationståg på 1 maj! Jag menar, då behövs ju mer än en apelsin till frukost 8-)

2006-04-26 @ 17:38:46
Postat av: LadyyLuck

Haha..ser att du har laddat,lova bara att inte lulla omkring själv på stan, det finns alldeles för många äckel där uta..

Postat av: Sofia

G: Nej, något 1 maj tåg blir det nog inte i år... :)

LadyLuck: Jag lovar! :) Jag ska inte dricka allt på en gång heller, det är ju flera dagars party! Så det ska nog gå bra, tack ändå! :)

2006-04-26 @ 20:33:49
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Carolina

gud jag har aldrig festat på valborg, inte ens när jag var 15. lustigt att det blivit sån tradition i just uppsala... blir nog bara pluggande för mig detta år. =)

2006-04-27 @ 07:38:02
Postat av: Carolina

du kanske tänkte köra apelsintricket?

2006-04-27 @ 07:39:47
Postat av: Sofia

Carolina: Valborg är ju inte stort på andra håll, men Uppsala är det en flera hundra år gammal tradition och en riktigt rolig dag! Du borde ta dig hit och titta på spektaklet! :)

Lär mig apelsintricket! :)

2006-04-27 @ 09:02:09
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Carolina

när man vill få ner mer sprit, men man inte kan för det känns om man ska kräkas, då kan man ta en apelsinklyfta och suga på efteråt så går spriten ner. gammalt alkis-trick haha...

2006-04-27 @ 18:50:15
Postat av: Carolina

ja, jag är faktiskt lite sugen på att se spektaklet med egna ögon. det sänds inte live på tv? =)

2006-04-27 @ 18:51:17
Postat av: Sofia

Carolina: Jag tror att apelsintricket är lite överkurs för mig, hehe..

Jag lovar att dokumentera spektaklet och lämna en utförlig rapport på bloggen, det kommer att kännas nästan som att vara på plats själv! :)

2006-04-27 @ 21:04:51
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Marty - mannen med häftig grill och grym terass

Men vänta lite här nu... Ska du inte fira trettioförsta april med oss i maritim miljö i Göteborg? Beigt...

2006-04-27 @ 23:00:17
Postat av: Andreas

Det var en påtaglig brist på Passoa i ditt spritförråd, eller har jag misstagit mig? Om inte så är det definitivt något du måste korrigera :-)

2006-04-28 @ 07:39:35
Postat av: Hanna

Ser ut ungefär som mitt kylskåp, hihi. Och du är ju bjuden till mig för kvalborgsfirande, du måste komma! Jag ska göra snittar och allt :) Vi startar vid 12 :)

2006-04-28 @ 16:15:10
URL: http://prickenoveri.se
Postat av: Marty - mannen med Passoa hemma

Klart hon måste korrigera bristen på Passoa. Kolla bara in deras sajt: http://www.passoa.com/site.php Då förstår man genast att man måste ha Passoa hemma. Massor av Passoa.

2006-04-28 @ 16:50:52
Postat av: Sofia

Marty: Nej, det blir inte valborg i Götet i år heller, men lugn, bara lugn, jag lovar att komma och hälsa på så fort tillfälle bjuds!

Andreas: Det är då rakt ingen brist på Passoa i mitt hem, men jag förvarar den ju på sprithyllan, inte i kylen, pucko!

Hanna: 12?!! Ni är inte kloka, haha, men om det bjuds på snittar så ska jag göra mitt bästa! Självklart vill jag fira kvalborg med er! :)

Marty: Det råder ingen brist på Passoa... I promise! :)

2006-04-28 @ 18:33:02
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback