Tioårsjubileum!

Igår så firade vi att det var på dagen exakt tio år sedan min kompis Sara fick sin första mens och alltså officiellt blev kvinna. Det var underbart roligt och vi beställde in skumpa och skålade och pratade mensminnen! Wonderful! Anledningen till Sara kom ihåg sin tioårsdag var att den inföll just på den första april (1996), som ett slags aprilskämt! :)

Min egen tioårsdag firades med pompa och ståt förra hösten. Jag fick min första mens samma dag som Estonia skönk, därför är det så lätt att komma ihåg den stora dagen! Samtidigt som det visades sorgeprogram till minne av offren och olyckan på tv så ställdes det till med stort kalas här hemma, en riktig tjejfest kan man lugnt säga med en massa roliga rödklädda gäster, jag fick en massa roliga presenter så där på tioårsdagen, rödvin och roliga halsband gjorda av tamponger bland annat!  Självklart bjöd jag på Bloody Marys, allt annat hade ju varit skandal. Innan gästerna gick hem fick de "goody bags" med tamponger, bindor och roliga broschyrer, haha, vilket roligt minne! Jag tycker att fler borde fira sin kvinnlighet på det här sättet, det är underbart!

Återigen, grattis Sara på tioårsdagen!!! :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack så mycket! Vilken tur att du tog upp din mensfest annars hade jag aldrig tänkt på att det var 10årsjubileum i lördags! Tack för en underbar kväll :)

2006-04-03 @ 07:59:40
Postat av: Sofia

Tack själv! När det är en så stor dag som ett tioårsjubileum så måste man ju självklart fira det!

Postat av: Kate

Ohh!!
Jag och mina väninnor ( som det heter här i Norge ) pratade precis om första gången jag handlade bindor med min mor och när jag berättade att jag hade fått mens..haha!
Helt galet, tänk vad stolt man var då!
Nu önskar jag mest att den aldrig hade dykt upp i mitt liv.. :)

2006-04-04 @ 21:09:52
URL: http://ulovekate.blogspot.com
Postat av: Sofia

Kate: Ja, det var en stor, men lite pinsam, dag, haha! :)

2006-04-05 @ 11:02:14
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Melinda

I say vaginakaka! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback