Besiktningsman

Idag har jag gjort debut som besiktningsman! Det var roligt faktiskt, jag var väldigt noggrann och gick igenom vartendaste litet spikmärke. Lägenheten som jag var debuterade med var väldigt fin och ganska liten så det var en ganska lätt debut. Jag förväntar mig större utmaningar senare i min semestervikarie-karriär..!

Det är faktiskt kul att jobba i fastighetsbranschen, även om det nog inte är någon direkt framtidskarriär för min del. Det är intressant och man träffar en himla massa människor hela dagarna. Vi har det dock lite körigt nu på jobbet efter parabolantennsförbudet som kom i somras... Alla parabolantenner som fästs på balkongräcken och fasader måste bort. Parabolantenner är verkligen ett gissel, och fästa på balkongräcken så kan de utgöra en livsfara... Jag hade inte en aning tidigare om hur viktig en parabolantenn kan vara för en människa, men det förstår jag nu... det kanske är den enda kontakten som många har med sina hemländer... ett gissel är vad det är som sagt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback