Moving in-day!

Ni anar inte hur intensiv gardagen var for min del har i Bryssel... Oh my...!!
 
Efter att ha sprungit runt pa stan och irrat i typ sex timmar (very nice shoppingmojligheter under hosten ska ni veta....) borjade jag leta bostad pa internet och fick sa smaningeom tag i nagon fransktalande kvinna som hade ett rum som verkade bra. Sa det var bara a bege sig dit... Vet ni hur svart det ar att forsta en vagbeskrivning pa franska, sarskilt nar den inneholl tunnelbanebyten etc?? Valdigt svart vill jag lova!!

Men det gick bra och till slut kom jag dit! Rummet var litet men valdigt fint och lag bra till, precis vid alla EU-institutioner dar jag ska jobba! Det bor typ 10 olika praktikanter i samma hus och jag tror att det kommer bli kalasbra! Det enda som var ganska obra var hyran, 430 euro i manaden! Helt crazy! En hyra over 4000 kronor nar man forvantas leva pa CSN's 6900 kanns lite smatorrt... Tur att olen ar billig har i varje fall!!

Well... tillbaka till min intensiva gardag. Efter att ha skrivit pa ett fem sidor langt kontrakt pa franska for rummet sa ringde min latsaspappa Anders, han var pa vag till flygplatsen i Bryssel med min stora resvaska (long story, men han fraktade med sig en stor vaska at mig eftersom han anda skulle till Belgien i business...) Sa det var bara a satta sig pa forsta basta flygbuss och aka dit!

Var val tillbaka pa hostelet vid sju, helt slut... Pimplade lite bira i hostelbaren och pratade med lite roliga manniskor sedan somnade jag... En valdigt lang dag!

Och nu ska jag alltsa bestalla en taxi och flytta in i mitt nya hem! Jag har skaffat mig ett belgiskt telefonnr forresten, maila mig sa far ni det sa att ni kan ringa och skicka sms!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tjolahopp tjolahej!
Å vad bra att du har fått tag i ett rum nu, trodde att det för 3000 verkade vara det bästa men det lär vara kalas att det finns 10 praktikanter i samma hus. Haha, låter som du.."pimplade lite bira i hostelbaren".. Skoj! Jag förstår fortfarande ingenting av matten i nationalekonomin. Det jag lärde mig på fem veckor på gymnasiet går dom igenom på fem min här.. Även om du minns dina första steg du tog, vilka kläder du hade på dig den 18/11 1998, och allt du skrev i "kompisboken" så har inte alla lika bra minne (du vet vad jag menar, en annan är en guldfisk i jämförelse...). Hur mkt kostar det att ringa från Bryssel till Sverige? Dyrt eller? Jag tar och ringer nån dag (behöver ett nummet!!) så ska jag hoppa in på bloggen imorgon igen. Take care! Å du vet vad du ska säga om du är törstig. "Un chou dö oransche, merci boko". Ja jag vet att det inte stavas så men det är ungefär så jag skulle uttala det!! Maila över numret! Pussåkram

2006-08-31 @ 23:38:55
Postat av: Sofia

Men en sak jag verkligen kommer ihåg är att du knappt kunde spela "Spanien är ett land, där man dansar tango.." Haha, jag minns att jag fick ta över en låt på skolavslutningen (trean va?!) för att jag ansågs vara lite bättre än du. Haha, den där fiolläraren lär ha haft stora hörselproblem! Hur mycket jag än försöker att förtränga minns jag hur jag blev utkastad från musikskolans orkestern ... Det har satt sina spår kan jag lova!

2006-08-31 @ 23:46:38
Postat av: Sofia

Hehe; vara erfarenheter av den kommunala musikskolan i Etuna ar verkligen morka... ;)

Du far prova att ringa igen forresten!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback