Julklappstips

Jag älskar julklappar, det är det första jag vill slå fast. Trots att jag blivit (ganska) stor är det fortfarande en av julens absoluta höjdpunkter.

Det jag inte gillar däremot är julklappshysteri. Det är julklappstips hit och dit, trängsel, gnäll och konkurrens i vem som kan hitta på de roligaste  och vem som fick de dyraste klapparna. Dessutom känns det i allmänhet väldigt osmakligt med en sådan enorm konsumtionshysteri när man vet hur världen i övrigt ser ut.

Jag har därför kommit på temat för årets julklappsinköp för min del, allting skall antingen vara egentillverkat eller köpt från en välgörenhetsorganisation. Nästan alla större (och säkerligen även mindre) välgörande organisationer ordnar nämligen olika sorters basarer och säljer saker till till förmån för viktigare ändamål så här i juletid, så det är bara och passa på! Har man inte lust att springa på en massa välgörenhetstillställningar så kan man i enkelhetens namn sköta all sin julklappsshopping på den
här sidan. Där finns något för alla, inklusive julkort och pynt och hela den biten.

Det här temat har bara fördelar. Även om presenten inte går hem hos mottagaren så behöver man inte känna att man har slängt sin pengar i sjön. En så kallad win-win situation!

Följande organisationer tänkte jag stödja i och med årets julklappsshopping:

44180-65244180-65044180-651

Kommentarer
Postat av: Sofie

Pga den obehagliga julklappshystering har jag from kl 11 idag SEMESTER. Ska gå på stan hela dagen och fixa alla inköp till julafton (hoppas jag). Kram

2006-12-05 @ 09:46:30
Postat av: Sofia

Sofie, jag tycker att du ska nappa på min idé, då kan du ju dessutom handla alla julklappar på internet, väldigt smidigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback