Sofias sommarminnen

Idag har det varit en fruktansvärd dag, åtminstone vädermässigt. Kallt, regnigt och storm. Jag tror att det även kallas belgisk vinter. Hur som haver... Nu har jag suttit den senaste kvarten och tittat på gamla bilder och drömt mig bort... till sommar och sol. 

Här är några av mina bästa sommarminnen från sommaren 2006


Picknick i Stockholm med några av mina bästa vänner. Vin och couscoussallad och efterföljande utgång i Stockholmsnatten. Varför är det så mycket roligare att gå ut och festa på somrarna?


Resultatet av pappas och min smultronjakt. Vi hittade verkligen sjukt mycket smultron... Mums!


Samuel var så tuff och glad när han fick åka traktor med morbror David. Han har pratat om "aktor" dagligen sedan dess.


Picknick på Eskilstunaån. Eskilstuna är inte så tokigt ibland. Trots allt. Sommaren där var faktiskt riktigt kul!


Jag och Mange på båtutflykt till Birka, sommarens varmaste dag. Mange fyller år idag förresten, grattis grattis!


Karro, Kirsti och jag på Lena PH i Parken Zoo. Årets kanske näst varmaste dag, och vi var bakfulla tillråga på allt... Efter konserten bar det av raka vägen till Vilsta för kvällsbad. Mycket välbehövligt.


Sofia och jag på utflykt till Strängnäs, årets kanske tredje varmaste dag. Gud vilken mysig utflykt det var. Mariefred och Strängnäs är mina favoritstäder av mindre format.

 
Campingutflykten vid Båven nära förstöras av ett gäng nyfikna kor. Vid den här utflykten hittade vi för övrigt nästan hem till Göran och Anitra, se här.

Åhh... nu längtar jag nästan ännu mer efter sommaren!!

Kommentarer
Postat av: Fia

I jämförelse med alla andra kort du har på mig, var det där absolut det finaste! Rostbiffen i käften är ju bara så vidrigt! Haha, kommer ihåg det där satans kortet när "var så sexig du kan" i badrummet hemma hos Sara! Tyypiskt! Å till råga på allt stod det framme hemma i din lägenhet i Strängnäs! Inte mer än rätt att du fick gräva i grishinken efter dina nycklar!!! HAHAHAHA! Ja, jag vet att det var några år innan, jag är nog före min tid... Hmm, det får vara dagens sanning! Åhh Ulla på Janelings, vilka tider...

Ska försöka ta reda på om det finns någon rondell eller liknande vid klubblokalen i Hällby.. Skulle vara kul att göra en favorit i repris! Det var en av de roligaste nyårsaftorna jag har haft, lets do it again! Efterfest på eran balkong är given! Vi kanske kan bränna en cd innan?!!

pusspuss

2006-12-07 @ 22:37:15
Postat av: Sofia

Hehe, vad nostalgisk jag blir! Vi får ta oss en promenad utmed memory lane i mellandagarna, puss!

Postat av: Junitjej

Jag LOVAR att jag längtar till sommaren nu! Grymt mycket!!

2007-02-23 @ 21:59:10
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback