Glasögonorm

Jag är närsynt som tusan och det skulle aldrig falla mig in att gå utanför dörren utan linser, då skulle jag snabbt villa bort mig, hälsa på folk som jag tycker mig känna igen men som i själva verket är totala främlingar, inte känna igen folk som jag känner om de befinner sig på mer än tre meters avstånd samt kisa mig rynkig inom loppet av fem minuter... Linser är en av världens bästa uppfinningar, efter tampongen och post its!

När man är linslus som jag alltså är behöver man dock ibland vila ögonen från linser och då kommer ju ett par glasögon väl till pass. Och jag har ett par glasögon, det har jag. Det är bara det att de är inköpta när jag gick på högstadiet och är kanske inte direkt av hippaste modellen om vi säger så. dessutom är de alldeles för svaga för mig!

Jag tänkte att jag skulle prova på det här med att nätshoppa ett par glasögon den här gången. Jag kan absolut hitta roligare saker att spendera tusenlappar på än nya glajjer, så om jag kan fynda ett par som är ok för fyrahundra riksdaler (för både båge och glas, helt sjukt billigt ju!) så skulle min lycka vara gjord. Jag surfade in på
www.glasogondirekt.com igår och har klickat hem fyra bågar som jag ska prova. Hoppas att nån kommer passa, man ser ju så intelligent ut med glasögon och jag tror att det kan vara schysst till min nya businesswoman-stil som jag tänkte köra i höst, med kostym och så.

De här bågarna ska jag pröva:

44180-46944180-46844180-46744180-466

Kommentarer
Postat av: John

absolut de röda - no doubt...

Postat av: Maria

De röda var riktigt snygga, de svarta är fina men de skulle ha varit lite bredare för att vara topp

2006-07-08 @ 23:29:46
URL: http://marwes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback