Sofia på Birka

Salve!

Jag glömde ju lämna en liten rapport från veckans andra lilla utflykt. I onsdags åkte jag och min bästa utflyktsvän Magnus till Birka och var kulturella!

Jag hade aldrig varit på Birka förrut men det var en supertrevlig utflykt. Iofs hade jag förväntat mig lite mera liksom... kanske nått gammalt framgrävt vikingahus eller dylikt, i själva verket var det ju mest en massa gravkullar och så. Jag måste dock säga att man kända vikingakänslan rätt så bra ändå. Jag tog till exempel ett bad i vikingavattnet och hälsade på en massa vikingafår och tittade på när det bakades vikingabröd och tillverkades vikingahus!

44180-488
Jag leker japan framför en vikingaby i Birka-museumet.

44180-487
Här står jag och spejar efter vikingabåtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback