Utflykt

Dagens utflykt var UNDERBAR, perfekt väder och glada tjejer! Utflykten började med en biltur till Mariefred, där gick vi omkring och turistade bland alla små gator och gränder och lunchade på en uteservering. Sedan blev det tårtkalas i slottsparken nedanför Gripsholms slott, smaskens!

Efter Mariefred for vi vidare till min gamla hembygd Strängnäs. Hela eftermiddagen solade vi och badade sedan blev det en liten promenad i Strängnäs hamn där vi spejade efter Jehovas Vittnen (Stränkan är helt invaderat av vittnen på sommaren, det är deras högborg) sedan blev det avslutande kebabpicknick i Ugglans park och sedan hemfärd till Eskilstuna! Utflykter är verkligen det bästa jag vet, jag har redan börjat planera inför nästa. Eventuellt blir det kanske en utflykt till Birka för lite forntidsforskning nästa gång, who knows!


Sofia och jag i Strängnäs hamn


Jag och Jenny solar i Visholmen


Brudarna turistar i Mariefred 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback