Back in civilsation...

Så var årets midsommarfirande genomlevt! Trots att årets midsommarfirande var det lugnaste firandet jag någonsin varit med om, jag hade en åttioårig tant och en småbarnsmamma till bords och drack högst ett glas vin under hela kvällen, så slutade firandet ändå med ambulansfärd... jojomensan!

Det var i mitt våld som det lilla barnet var när han lyckades sätta något i halsen, högst trolig ett grässtrå eftersom vi plockade smultron. Barnet hostade lite men var i övrigt vid god hälsa... de oroliga och beskyddande föräldrarna tyckte dock att man borde ta det säkra före det osäkra och for iväg mot sjukhuset som ett skott och mötte upp ambulansen på vägen... Jag hade vid tidpunkten NÅGOT dåligt samvete skall tilläggas! Även om farbror doktorn inte hittade något fel på gossebarnet och sa att barn måste tugga i sig lite allt möjligt för att lära sig vad som är ätbart och inte så tror jag inte att jag kommer få vara barnvakt något mera på ett bra tag om vi säger så.... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback