En bra deal

I natt när Sofie och jag tog taxi hem från krogen så måste vi ha gjort tidernas bästa taxi-deal. Vi vinkade in en taxi utanför Stockholms och började babbla med taxichauffören som vanligt. Det visade sig att vi var hans sista körning och att han skulle ut på krogen efter jobbet. Han var jättetrevlig och jag frågade vad han skulle göra om vi drog en springnota. Svaret blev att han antagligen inte skulle göra någonting. Vi sa att vi kanske skulle ta och göra det då....
 
På eget initiativ sa han att han istället skulle stänga av taxametern (halvvägs hem) och att det räckte att vi betalade 50 spänn så skulle han betala resten av vår nota med kvällens drickpengar. Öh... Ok, it's a deal! Först trodde vi att han skojade, men han nöjde sig med en femtiolapp verkligen. Jag dricksade upp den till 60 spänn, men ändå? Förstå vilken bra deal (för vår del), vi var mycket nöjda och taxichauffören åkte iväg för att gå ut på krogen, hoppas att han hade en trevlig kväll, det förtjänade han!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Schysst! Låter ju bra. Det är ju så dyrt att åka taxi annars.

Postat av: Sofia

Ja, det är verkligen svindyrt... bra för studentekonomin med lite schyssta deals ibland! :)

2006-06-04 @ 11:40:26
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Moster

Fialotta! Moster blir orolig. Litar inte på taxichaufförer......... särskilt inte om dom slår av taxametern! Är jag stenålders, eller?
Moster

2006-06-07 @ 09:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback