Röda ögon

Jag har aldrig varit allergisk mot något i hela mitt liv, har bara ätit penicillin en gång någonsin, aldrig opererat mig eller brutit nått ben. Jag har varit en medicinsk superkvinna.. tills alldeles nyligen vill säga, nu på sistone  har jag lyckats utveckla både nickelallergi och pollenallergi... Det är helt avskyvärt!

Nickel kan man ju värja sig emot, även om det ju är tråkigt att bara kunna ha guldsmycken... värre är det med det där satans pollenet!! Ögonen är röda, halsens kliar och jag nyser konstant. Känner mig verkligen helt vidrig, helt uppsvälld och har vattniga ögon, jävligt ofräsch känsla! Trots att jag har inhandlat både piller och ögondroppar så känner jag mig ändå helt hemsk... buuu...

Nu ska jag jobba på lite här, bara halvdag idag som tur är, sen ska jag väl hem och gräva ner mig under täcket med min röda bautanäsa... :(



Återkommer lite senare med bilder från min Stockholms-weekend förresten, den var very nice!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Pollenallergi, jobbigt! Jag började reagera på det förra året.. Och jag tar Kestine mot det och ibland ögondroppar. För ögonen kan klia så!
Vilka tabletter tar du? För mig hjälper bara Kestine, och man kan ta 2 tabl/dygn. Men jag kände mig också som värst förra året.. hängig o.s.v.
Ska bli spännande att se bilderna från din Sthlm tripp =)

Postat av: Sandra

Allergi är verkligen inget kul. Är allergisk mot katt å hund, vilket dem flesta har. Åsså är jag förkyld i stort sett hela året med jämna mellanrum..å känslan att känna sig uppsvälld i ansiktet å vattninga ögon är inge kul alls =( Men det ska finnas medicin...hoppas det hjälper...

2006-06-20 @ 13:58:20
URL: http://www.pinkpanther.webblogg.se
Postat av: Sofia

Åh, tack för alla era tips!

kestine... det kanske är det jag borde prova, jag köpte något annat tror jag, men jag kommer inte ihåg vad det hette!

2006-06-20 @ 15:31:37
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback