Stockholmstripp!

Eftersom jag ju ändå ska iväg till Bryssel i höst har jag inte planerat in nån direkt utlandsresa eller dylikt den här sommaren. Istället gäller det att jag försöker göra saker på helgerna istället, små mini-breaks liksom. Helgen som gick for jag till Stockholm och hälsade på Sara som nyligen flyttat dit (hela Uppsala verkar förövrigt utvandra till hufvudstaden, alla utom jag vill säga!), eftersom vädergudarna var med oss så blev det två dagar på beachen (jag är ganska brun nu, yee ha!).

I lördagskväll hade vi picknick i någon park i typ Råsunda (stockholmsgeografi är inte mitt starkaste kort...). det var supertrevligt! Gänget i bakgrunden underhöll oss friskt med sitt brännbollsspelande... Det var en drös underliga människor av varierat slag som vi roades oss med att gissa hur de hörde samman... mitt förslag vann, att det var KRIS (Krimiellas revansch i samhället) som hade grillkväll.... Ingen vågade dock fråga hur det egentligen förhöll sig.

Efter picknicken blev det lite öldrinkning på Kungsholmen, oxå very nice. Jag måste nog åka till Stockholm lite oftare, det tar ju bara en timma från Eskilstuna (där jag ju kommer befinna mig över sommaren) till centralen, det är ju praktiskt taget ingenting.


44180-442
Idyllisk picknick!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja tack för helgen! Det var så kul att få besök. Jag var dock mest rädd för att få bollen i huvet av någon KRISare som fått sneslag - lyckligvis slapp jag det.
Du är välkommen åter!

2006-06-20 @ 17:27:07
Postat av: Johanna

Såå trevligt! Hade också en picnick ganska nyligen på Humlegården, vid stureplan. Finns så många ställen i Sthlm att ha picknick på =). Och Sthlm är absolut värt att åka till flera gånger :)

Postat av: Henningsophia

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2009-10-08 @ 10:53:35
URL: http://henningsophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback