Tvättstuge Hitler strikes back!

Jag har ju tidigare skrivit en del om mina äventyr i tvättstugan. Idag har oxå varit en tvättdag, men faktiskt med idel trevliga upplevelser (ett undantag bara, torkumlaren pajade så tvätten var döblöt och fick torktumlas om i en annan maskin), det fanns hela tre lediga tvättmaskiner när jag kom ner och jag behövde inte vänta på torktumlare heller, utan kunde lyxa till det med två maskiner till och med!

Det roligaste var att jag faktiskt träffade en trevlig människa i tvättstugan (det låter ofattbart, jag vet, tvättstugor brukar ju vanligtvis belamras med svin, kärriningar och bitches), jag varnade henne för den trasiga torktumlaren och när jag kom ner för att ta hand om andra omgången torktumlade kläder var jag lite sen, men istället för att mötas av en liten patetisk klädhög på det smutsiga golvet hade hon kollat om mina kläder var torra, viulket de inte var, och satt på torktumlaren igen, vilken underbar människa! Och då väntade hon ändå på att min tvätt skulle bli klar! Jag blev nästan rörd.

Sedan så pratade vi lite skit om hur illa folk beter sig tvättstugan och vi förundrades över hur folk inte gör rent efter sig och hur synd det är att folk altid vräker ut kläderna på golvet så fort tvättmaskinen stannat om man inte är där på direkten för att ta hand om sin tvätt. Hon sa att hon blev stolt över mig för att jag rengjorde torktumlarfiltret  noggrannt efter mig. Vad härligt att träffa en annan tvättstuge-Hitler!! :)

Kommentarer
Postat av: Bettan

Tvättstuge-Hitlers, förenen eder!

2006-03-29 @ 18:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback