Rädda grisarna!

44180-362

När jag kom hem idag så möttes jag av en vädjan i min brevlåda. Det är tydligen en student i grannskapet som håller på med en namninsamling med krav på utevistelse för grisar. Självklart måste man ställa upp för en så här behjärtansvärd insats.

Så här står det i brevet:

"Kanske har du sett hur grisar föds upp, i trängsel och ofta utan halm. De ges aldrig chansen att gräva i jord, bygga sina bon eller få utlopp för någonting som är för dem naturligt. De flesta människor ges aldrig möjligheten att spendera tid med dessa djur, men sanningen är att grisar är intelligenta djur, mer intelligenta än hundar."

Kravet på utevistelse för grisar med tillhörande namnlistor skall tydligen överlämnas till EUs jordbrukskommissionär. Om ni vill att jag ska skriva upp er på listan så fixar jag det åt er!
Nu jäklar skall vi kriga för grisarnas rättigheter!!

44180-361


Kommentarer
Postat av: Maria

ÅÅåh, stackars grisar, skriv upp mitt namn!

Postat av: Misha

Du kanske borde tipsa om att ha en namninsamling på Internet, jag skulle garanterat skriva upp mig på listan!

2006-05-09 @ 22:38:15
URL: http://endlessnessego.blogspot.com
Postat av: Sofia

Maria: Jag skriver upp dig! :)

Misha: Bra idé, jag kanske kan skriva det på namnlistan som förslag till nästa gång det vankas såna här uppror!

2006-05-10 @ 08:50:34
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Sofia

Skriv upp mig!

2006-05-12 @ 17:21:28
URL: http://www.skonhet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback