The Pinks!

Äntligen har jag hittat och laddat hem den kompletta samlingen hits från "The Pinks",
LYCKAN ÄR TOTAL!! (obs, ej ironi)



44180-356



The Pinks är ett riktigt kulband från 80-talet. Har du ännu inte upptäckt den här fantastiska kulturskatten så föreslår jag att du gör något åt det, nu med detsamma! Bandet bestod av ett gäng rosaklädda pojkar i åldrarna 8-15 år som spelar glada popslingor med trallvänliga meldier. The Pinks var föregångare till andra barnstjärnor som Aron Carter, Hanson brothers och Amy Diamond. Den stora skillnaden är att The Pinks representerar något genuint, äkta 80-tals lycka! Allt är rosa, tuggummi och käckt! (Självklart hade Bert Karlsson ett finger med i spelet)


Mina personliga The Pinks-favoriter:

♥ Lucky Luke
♥ Superman
♥ Vi är ett folk
♥ Helena och jag
♥ 12 23 05
♥ Det spelar ingen roll
♥ Kom häng med på bio!


Och så här när sommarvärmen har kommit kan jag ju inte låta bli att köra "Vårstämning" på repeat några gånger!

Tack The Pinks, för att ni fanns, ni förgyller mitt liv än idag!


Update: Pink Pink och RocknRoll är en RIKTIG hit som inte heller får missas!  (Refrängen går: "Pink Pink och rock and roll, vi lirar gitarr, äter glass och spelar boll", är det inte helt underbart?)

Kommentarer
Postat av: Stefan Rahkonen

Hej Sofia!
Jag håller med dig om "The Pinks". Fastnade själv för den barnsligt enkla låten "Helena och jag" som sportradion spelade häromdagen. Sport är jag inte så intresserad av, men sportradion spelar bra musik ofta!
Hälsningar
Stefan Rahkonen

2007-09-18 @ 01:00:03
Postat av: Andreas

Hej! Jag hamnade här genom google, tänkte leta efter lite mer info om mina stora idoler från min barndomstid. Jag var 6-7 år när de hade sin storhetstid och givetvis hade jag egna planer på att starta ett band... det gick väl inge vidare, men nån på gatan fick iaf höra en mycket improviserad konsert! Letar lite efter låttexter och skickar en vädjan till nån att starta en The Pinks-hemsida, för de var alldeles för charmiga för att glömmas bort!
"Du gav mej ditt sista bubbelgum,
och jag tror att, alla såg det.
Du bara log, men jag blev stum.
Gör mej en tjänst och lär mej hur man gör så...."

MVH Andreas

2008-02-24 @ 21:25:39
Postat av: Lussi

Kom också hit via google, sökte först på youtube utan någon tur. Kanske någon borde maila Bert och säga till honom att han måste lägga ut den här kultur skatten på youtube..det är han faktiskt skyldig svenska folket.

2008-02-25 @ 00:34:19
Postat av: verre

Jag hamnade också här genom google o vill också få tag på den kompletta samlingen..
Kan du maila mig..
//Verre i kiruna

2008-02-28 @ 19:34:11
Postat av: Anonym

Även jag hamnade här via google.... Fick en kortare nostalgitripp tidigare och försöker leta reda på the Pinks - Greatest hits. Hittade den precis på Ginza.se för 49 pix. Det blir nog till att lägga en order direkt, denna typ av kultmusik måste köpas =)

The Pinks forever!!! ;)

2008-04-14 @ 23:41:30
Postat av: Anonym

hej. Även jag som alla andra hamnade här efter att ha sökt på the pinks på google. Jag undrar om du har låten Marie eller vet hur man ska få tag på den. Mvh Anki

2008-04-24 @ 20:38:13
Postat av: Sandrah

Hamnade också här genom google och the pinks är verkligen nostalgi!!! Mina stora idoler när jag var barn =) Lyssnade på dem igen och texterna sitter allt än.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback