Wikipedia

Idag är det den 12 maj, det betyder exakt tio dagar till uppsatsinlämning!! Jag har nått en slags kris i uppsatsarbetet... jag måste hitta lite bra teorier om kvalitet i argumentation... men jag har verkligen varken tid eller lust att gräva runt på nått dammigt bibliotek efter någon bok i argumentationsanalys... Jag söker en genväg!!

Internet är ju fantastiskt, så jag googlade helt enkelt på det hela och hittade en jättebra artikel där allt jag behöver finns med... det enda problemet var att artikeln fanns på Wikipedia.se... Undrar om man kan ha wikipedia som referens? I don't think so... Damn!!!

Kommentarer
Postat av: Henrik

Då vet jag precis vad du behöver! =) (Förmodligen har du den redan men om inte så måste jag ju tipsa dig om den!)

Det är en snabbläst liten pocketbok med retoriska knep o.dyl. som känns för liten för att ta med i en uppsats men eftersom den är skriven av en seriös DN-journalist så funkar den ändå! En tjejkompis hade med den i sin c-uppsats och hon fick VG.

Anderberg, Tomas - Konsten att argumentera
http://www.internetbokhandeln.se/bok.html?isbn=9188248038

Och vill du få in en prettobok i källförteckningen kan du alltid slå lite i Ars Rhetorica av typ Aristoteles...

Lycka till!

Postat av: Sofia

Åh, tack för tipset, vad snällt!

Jag är inte så pretto, så jag skippar nog Aristoteles (för den här gången...)

Hittade förresten en helt ok bok av en Dagfinn Föllesdal som tror kommer funka, tack ändå!

2006-05-16 @ 22:33:02
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback