Sminkdocka till jul!

Jag kom på en grej från förra helgen som jag är tvungen att berätta. Jag tror att jag eventuellt har miljöskadat Samuel. Det är det här med smink, jag tycker att det är jätteroligt att piffa till honom lite ibland (inte för att det behövs eftersom han är världens vackraste), men ändå. Det är lätt hänt att han får lite extra glans på läpparna när man ändå är igång själv.

Nu tror han att det är essentiell del av påklädningsprocessen (och det är det ju... men inte för tvååriga pojkar...), "Måla munnen!" påminner han ständigt och så säger han "smaka!", då måste man sminka honom lite. Oftast får han bara lypsyl, men ibland slår jag även till på lite läppglans. Rouget fixar han själv, han tycker att det är jätteroligt... :)

Vilken hemsk moster han har egentligen och tur att hans pappa inte var närvarande... :)

Titta vad söt Samuel är när han ska sminka sig själv, jag tror att jag ska köpa en sminkdocka åt honom i julklapp, killen har onekligen talang (lägg märke till rougeborsten och pussmunnen)!


Kommentarer
Postat av: Fia

Hmm, tycker att du ska skippa det där med en sminkdocka till honom! Låt honom greja med Lypsyl, det räcker nog när man bara är två år...

2006-11-22 @ 14:16:26
Postat av: Rollx

Om pappan får reda att sonen skall få en sminkdocka i julklapp. Så kanske han rusar iväg till leksaksaffären, Och köper drösvis med stora krigsleksaker. :)

2006-11-22 @ 15:43:25
Postat av: Jerpa

Åh vilken söt knodd du har i familjen. Jag är avundsjuk!

Postat av: Fia

Förresten, jag såg att det finns ett Bamse-lypsyl på Apoteket! Kanske räcker i sminkväg?!

2006-11-24 @ 09:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback