Vilken skräll!

44180-541

Calle Bildt som utrikesminister, vilken grej! Enligt min mening väldigt otippat, jag som trodde att Bildt var sugen på kommissionärsposten från 2009 och inte var beredd att ge upp den drömmen så lätt... Hur som helst, det kunde nog inte bli så mycket bättre och om man skall axla Eliassons mantel så är det nog bäst att man spelar med de högsta korten som står till förfogande..! Jag måste börja länka till
Carl Bildts blogg, den har jag läst länge och är riktigt bra!

I övrigt så tyckte jag att Moderaterna kanske snodde lite väl många tunga statsrådsposter (stats-, finans-, justitie-, utrikes- och försvars-), de kunde gott ha delat med sig lite bättre... :) vad gäller Cecilia Malmström som EU-minister så passar det väl som hand i handsken och jag tror att Lejonborg oxå har hamnat rätt. Hoppas verkligen att han och Björklund kan fixa till den svenska skolan, och låta den återfå sitt syfte som läroanstalt istället för den fritidsgårdsfunktion den alltför ofta fyller idag! Underbara Nyamko Sabuni som integrationsminister var oxå ett alldeles utmärkt val!!

Kommentarer
Postat av: Friska Vindar

GRATTIS SVENSKA FOLK! Vi har nu äntligen bytt kostym och fått en ny Statsminister, ja inte bara det...,vi slipper Pär "Cigarr-Cylinder", Mona-Estonia, Herrgårds-Göran, Laila Arrogans, Enskede-Bosse, Marita Vargbuske, Paggan m fl politrukker som fått styra och ställa alldeles för länge och förstört mycket för väljarna!

2006-10-06 @ 11:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback