Helgstress

Snart är det helg!!! Gud vad skönt det ska bli!!

Eller... skönt och skönt... I själva verket tycker jag faktiskt att helgen är ännu mer stressande än vardagen. Inom loppet av ett par dygn ska man hinna festa, shoppa, städa, träna, handla, umgås, vila, sova... allt sånt som man inte hinner med under veckorna!! Som student är man faktiskt väldigt bortskämd med tid... man kan ju egentligen göra vad man vill när man vill. Som förvärvsarbetare så här så är ju livet ett helt annat...

Här i Belgien är dessutom alla affärer stängda på söndagarna så lördagarna är den enda dagen man har möjlighet att gå på stan, och ni kan ju ana vilken trängsel det är... herregud!

Nä, jag ska försöka ta och samla ihop mig nu så att jag pallar med hela den här helgen... Först så vankas det självklart sedvanlig fredags afterwork... sedan kan det ju gå hur som helst...

Trevlig helg!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback