Kollektivlivets baksida ar harig...

Jag har just blivit varse om baksidan av en kollektiv boendesituation... Manga av er vet sakert vilka problem jag har haft med det germanska folket tidigare nar jag varit ute i varlden och... well... det ar inte mycket battre nu!!

Jag delar kok och toalett med tva andra, en jattetrevlig engelsk tjej som heter Elisabeth och en mindre trevlig liten tysk ung herre med konstiga armar, han heter Harald. Det forsta jag fick hora om denna tysk innan jag motte honom var att han orsakat stopp i avloppet flera ganger tidigare eftersom han har anvant tidningspapper nar toalettpappret tagit slut, DET SAGER EN HEL DEL...

Hur som helst, nar jag och Elisabeth nyss kom hem fran att ha legat och solat i parken hela dan sa hor vi hur nagot tjuter... nar vi tagit hissen upp till var lagenhet sa visar det sig att det ar vart brandlarm... det osar fran koket och larmet tjuter verkligen... vi gar in i koket (som observera, ar pyttelitet) och dar star en halvnaken frammande karl med varldens harigaste rygg och typ storlagar mat. Det star fat med olika ratter i hela koket och han ar helt obrydd over att brandlarmet haller pa och spranga trumhinnorna pa oss... Han halsar knappt och ar superotrevlig!

Jag holl pa att fa slag, hela situationen var liksom helt bisarr... Framlingen presenterade sig inte ens utan tog det som helt sjalvklart att han typ kunde ockupera hela koket. Varsta nakna kocken-upplevelsen var det!

Det visade sig sedan att den halvnakna aldre herren var Haralds kompis och att de lagar maten till "fete de la rue Pavie" som halls idag, en gatufest for alla som bor pa var gata (det ar partytalt uppstallda over hela gatan och hela vagen ar avsparrad for trafik)... Fragor kvarstar dock:

1. Varfor skall hela gatufestens mat tillagas i det troligtvis minsta koket pa hela gatan?
2. Varfor hade manniskan inga klder pa sig?

Med dessa fragetecken i huvudet har jag och Elisabeth nu last in oss i hennes rum. nJag vagar inte gatt ut forren de nakna tyska mannen har avlagsnat sig, eller atminstone klatt pa sig lite. Det varsta ar att jag borjar bli hungrig... :( KOLLEKTIVLIV SUGER!!


Kommentarer
Postat av: gäddan

blää!

2006-09-17 @ 08:57:25
Postat av: Sara

Stackare! Obehagligt!

2006-09-17 @ 13:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback