Min vidriga granne...

44180-533

Jag berättade ju förrut om vilka problem jag har inför min snuskiga tyska granne... (han som är kompis med den hårige italienaren som lagade mat i vårt kök). I förra veckan tog han dock priset. Resterna från maten som italienaren tillagat på lördagskvällen förvarades nämligen på det här viset (se ovan) ända fram till onsdagskvällen. Fyra dygn i rumstempratur... Tysken gick och åt av gratängen eller vad det nu var lite då och då och värmde på i micron...

Jag spyr av vidrighet!!!

Till slut var jag tvungen att säga att "this looks a bit disgusting, are you going to eat it? Pleasr throw it away..." Lägg märke till min diplomatiska attityd!!! Så kommer det inte att låta nästa gång... Hädanefter får han spara sin vidriga mat inne på sitt rum eller så kommer jag trycka ner vidrigheten i hans hals. Glömde jag berätta att killen samlar på camembert-ostar oxå?? Han har typ fyra stycken på sin hylla i kylen just nu... Han är ett mysterium...

Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Mange

Haha! Jag vill träffa tysken! Förså vilken inombords bakteriekultur han måste utvecklat efter sådana intag. Stålmage =) Men vad är det? Pizza? Paj? Grävling?

2006-09-25 @ 17:49:44
Postat av: Karolina

Uuuh, det såg lite halvsnuskigt.. håller med Mange hans mage måste tåla det mesta i så fall... blä... hoppas han tar åt sig av din diplomayiska tillsägelse, annars får du ta i med hårdhandskarna!!!

2006-09-25 @ 23:12:21
Postat av: Sofia

Mange: Tro mig, du vill INTE träffa tysken...

Karolina: Jag hoppas oxå att han tar åt sig, men jag är inte alltför hoppfull! :(

Postat av: kirsti

Vilken trevlig kille:)Hoppas verkligen att han skärper sig innan bakterier börjar "vandra över" till din mat...

2006-09-26 @ 17:57:17
Postat av: Sofia

Kirsti: Åh nej... jag har inte ens tänkt på att de ju sprider sig... blä, jag kräks!! Jag kommer inte in på din blogg förresten, ngt knas!

2006-09-26 @ 18:25:08
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback