Valresultat och tävlingsresultat!

Oj, vilken nagelbitare gårdagskvällen var!! Riktigt spännande! Jag satt på alliansens valvaka här i Bryssel och följde hela kalaset direkt. Det var en oerhört spänd och nervös stämning och vi fick ju sitta som på nålar i flera timmar innan man kunde få gå hem och sova gott och veta att man skulle vakna med ett leende. Sverige behövde verkligen ett maktskifte och det ska bli väldigt intressant att följa utvecklingen som kommer.

Den stora frågan här på reppen är naturligtvis vem som ska bli utrikesminister och vem som så småningom kommer att utses till EU-ambassadör!

Om vi återgår till den lilla tävlingen som vi ju hade här på bloggen så kan den väl sammanfattas som så: Den här blogginnehavaren förtjänar all er respekt. Hon har visat sig ha ett politiskt sinne som saknar motstycke!! :)

Den genomsnittliga avvikelsen från det verkliga resultatet var för mig: 0,6 procentenheter med en typavvikelse på endast 0,1 procentenheter!!

Jag utgick från det valresultat som imorse presenterades på Aftonbladet:

S: 35,2 Sofia gissade: 34,5 (Avvikelse: 0,7)
MP: 5,2 Sofia gissade: 5,1 (Avvikelse: 0,1)
VPK: 5,8 Sofia gissade: 6,7 (Avvikelse: 0,9)

KD: 6,6 Sofia gissade: 6,5 (Avvikelse:0,1)
C: 7,9 Sofia gissade 7,8 (Avvikelse: 0,1)
FP: 7,5 Sofia gissade 9,7 (Avvikelse:2,2)
M: 26,1 Sofia gissade: 26,1 (Avvikelse 0!!!)

Övriga tävlanden placerade sig i följande ordning, med genomsnittlig avvikelse inom parentes:

2. DANIEL (1,06)
3. GAMMELGÄDDAN (1,2)
4. OLA (8,8)

Tack alla som var med och tävlade och Ola, bättre lycka nästa gång!!

Härnäst tycker jag att ni kan börja spekulera lite om vilken utrikesminister vi kommer få??

Jag hoppas på Cecilia Malmström, men hon kanske tyvärr är lite för ung ännu....


Kommentarer
Postat av: Gammelgäddan

Jag gissar på Lars Leijonborg alt Cecilia Malmström!

2006-09-18 @ 09:58:14
Postat av: Linda

jag tror ocksa pa Leijonborg. Hur han nu ska kunna införliva nagon som helst respekt. Han ser ju bara rolig ut..

2006-09-18 @ 10:24:22
Postat av: Anonym

Värre öde kan man ju drabbas av än att se rolig ut!

2006-09-18 @ 11:18:29
Postat av: Fia

Oj, jag är väldigt imponerad av ditt resultat! Det var inte illa! Jag satt bänkad framför tv:n, flyttade mig inte en cm. Ett tag var jag tvungen att ha fingrarna framför ögonen när det var väldigt pirrigt!! Det var segerfirande här på Södermannagatan efter vinsten! Kalaskul!

Jag tror också på Leijonborg! Håller med Linda där om att han ser lite rolig ut, men han är ju ganska vettig iaf!

På fredag ska jag kanske med Kiri och några andra av tjejerna å danska salsa, är ganska nervös! Jag vet ju för fan knappt vad salsa är. Salsasås känner jag ju till iaf så det ordnar sig nog...Hmm ska ner och leta salsakläder nån dag!

Ha det så bra! Pussåkram

2006-09-19 @ 17:46:58
Postat av: Jenny

Vi är nöjda!

Samuel hälsar till Ia!

Love you

2006-09-20 @ 16:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback