Favoritgrönsak

I en provhytt i Barcelona gjorde jag den fasansfulla upptäckten att jag har drabbats av fetma. Den belgiska ölen och den belgiska chokladen är väl inte välkända för att göra underverk med människorkroppen, men ändå blev det något av en chock för mig att inse det så där konkret. Inte alls kul... :( 

Här måste något drastiskt göras för att rädda "Beach 2007-idealet"! Det är faktiskt inte många veckor kvar innan man förväntas spatsera runt halvnaken på playan, ve och fasa... Igår på gymmet tränade jag därför så energiskt att jag måste ha påminnt om Bridget Jones (ni vet när hon idiottrampar på träningscykeln tills hon stupar) och jag har även lagt om kosten totalt. Farewell sugar, hello veggies!

Nu är det sallad i stora lass som gäller. Vilken tur då att jag har hittat en ny favoritgrönsak att piffa till det hela med, nämligen palmhjärta (det vita "träköttet" inuti palmer, välkänd föda från Expedition Robinson). Palmhjärta är supergott, man köper det inlagt i glasburkar, det smakar lite salt och har en superhärlig konsistens. Verkligen smarrigt och innehåller nästan inga kalorier över huvudtaget. Haleluja!

Från och med nu är det alltså palmhjärta som utgör huvuddelen av mitt näringsintag, deltagarna blev ju så smala och smäckra i Robinson, så det borde ju funka för mig oxå! *håller tummarna*

image820
Beach 2007 here I come!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hmm, palmhjärta har jag aldrig provat. Det kanske man skulle ta och göra!

Postat av: Sofia

Jennie: Ja, du måste prova, det är supergott!!

2007-04-16 @ 09:37:01
Postat av: Håkan

Jag vet att det är gott men var kan jag köpa det. Kan någon tipsa om någon butik som har det i sortimentet.

2007-04-25 @ 16:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback