Franska

image803Efter över ett halvår här i Bryssel har jag äntligen tagit tag i det här med att lära mig franska... Min gymnasiefranska har varit mig behjälplig så gott den har kunnat men jag vill verkligen ta tillfället i akt och lära mig lite ordentligare... 

Så från och med nu har jag lektioner med en liten franskalärare varje vecka. Hon kommer hit till kontoret och har lektioner med mig, mycket behändigt! Efter första lektionen förklarade läraren att mitt största problem var att jag var så rädd för att prata (tacka fan för det, här pratar ju alla franska flytande och man förutsetts förstå typ allt...!) och att jag egentligen kunde mer än vad jag trodde! Tres bien!

Till nästa lektion har jag fått i hemläxa att sammanfatta argumenten för och emot EU:s utvidgning... på franska... tres dificil!

Kommentarer
Postat av: C

Bonne chance med franskan!! Jag tror att det är många som tycker att det är jobbigt att prata i början. Och som du säger.. om alla andra pratar perfekt så blir det nästan ännu jobbigare. Fast den där spärren försvinner tack och lov! ;-)/C

Postat av: Dolcissima

Oj, det var ingen liten läxa det inte! :) En privat lärare låter fantastiskt, hoppas det ger dig något! :)

2007-04-03 @ 22:30:38
URL: http://dolcissima.blogg.se
Postat av: Niklas Eriksson

Varför funkar inte Engelska då...?

/Mvh Niklas

2007-04-03 @ 22:46:13
URL: http://www.eriksson.org.uk
Postat av: Sofia

C: Merci! Jag väntar på att spärren ska försvinna, den gör ju det när man dricker alkohol... men sen så kommer den liksom tillbaka igen när man nyktrat till, tyvärr!

Dolcissima: Nej, jag får kanske lägga ut mina läxor här på bloggen för att öka pressen på mig!

Niklas: Bra fråga, ställ den till fransmän och belgare...

2007-04-04 @ 08:27:15
Postat av: Lina

Hej sofia tänkte fråga dig, besökte bryssel för 3månader sen och åt på den välkända restauranggatan petit rue de boucher finns en restaurang där, La bergerie där det visade sig att vissa av arbetarna kom från sverige. vilken häftig gata är det så folk försöker dra in en överallt i bryssel? haha

2008-05-11 @ 09:56:56
Postat av: Lavransselina

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar

2009-05-18 @ 09:18:31
URL: http://lavransselina.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback