Muscles from Brussels

image821Sedan en dryg månad tillbaka är jag stolt medlem på det här gymmet här i Bryssel. Det var bara tvunget att bli ändring på mitt slappa lekamen och nu tränar jag typ tre gånger i veckan och är hur stolt över mig själv som helst. Jag har ännu inte vågat gått på några gruppövningar av rädsla för att jag inte ska förstå vad dom säger, utan håller mig till konditions- och styrketräning på maskiner.

Det bästa med gymmet, förutom den turkiska och den finska bastun och den grymt snygge PT'en (Personal Trainer för oinvigda) som går runt och håller moralen uppe, är att det finns så många roliga maskiner där att välja mellan. Förvisso så kanske det inte är helt bra att träna så ostrukturerat som jag gör för varje gång jag går dit hittar jag nya maskiner som jag bara måste prova.

Mina favoritmaskiner so far:

Wave trainern: En konditionsmaskin som fungerar lite som en klassisk stepmaskin, skillnaden är bara att man glider ut horisontellt med fötterna istället för att trampa vertikalt. Min absoluta favorit, jag inleder alltid med en 25-minutare på den maskinen.

Cross trainern: En konditionsmaskin där man liksom "springer i slowmotion" och tränar både armar och ben samtidigt. Jag brukar köra den i 10-15 minuter efter wave trainern.

Här hade jag tänkt skriva om en massa andra roliga styrkemaskiner... men jag vet inte vad dom heter? Hmm... Jag gillar i varje fall den där man sitter och svänger med höfterna och tränar sidorna av magen, den där man har en tyngd på ryggen som man böjer upp för att träna nederdelen av ryggen, den där man sitter med armarna i kors och tynger ner vikter för att träna magen och den där man sitter ner och drar ner en stång till bröstet (jag tror att den heter lat pull down).

Undrar om det är en bra kombo av träning? Jag kommer säkert få värsta helskumma kroppen när träningen börjar ge effekt, haha.

Kommentarer
Postat av: Jonas Lauri

Hallå Sofia!

Längesedan sist som jag var inne och läste din blogg - ska definitivt bli bättring på den fronten.

Ditt gym verkar vara finfint. Måste dock locka och fresta lite grann med ett rykte om att självaste Jean Claude van Damme driver ett eget gym någonstans vid Place du Chatelain (längre ner på av. Louise från dig). Det vore väl något!?

Ha det fortsatt bra så ses vi till Valborg!

Kramar från Jonas

2007-04-11 @ 23:25:40
Postat av: Linda

Hej svejs! Gymmet ser jättefint ut! Men min givna fråga är ju som vanligt... :) ...har du några bra skor då?? Mkt viktigt sofia!! Annars tror jag ditt träningsupplägg är snudd på perfa om du vill bränna fett. Kanske en övning för benstyrka dock? Jeje, hade gött så kanske vi ses till Valborg då?

kram

2007-04-12 @ 09:35:53
Postat av: Sofia

Jonas: Ojdå, det gymmet låter ju inte dåligt, haha, man kanske borde gå dit en sväng och kika? Valborg kommer att bli grymt, hoppas vi ses!

Linda: Vad bra att du är nöjd med mig Linda, du är ju min träningsförebild. Jag gör en benmaskin oxå, den där man sitter och sträcker ut benen rakt... och så har jag en för vaderna, men den är inte så rolig! Ska du till Uppsala på Valborg, det vore så underbart att fira, det var ju grymt förra året!

2007-04-12 @ 11:07:09
Postat av: Karolina

Jag har oxå kommit i gång med träningen, jag varvar aerobic och styrka på gymmet, de senaste tre veckorna har jag med tränat 3 ggr/vecka,

Duktigt Janson och Karolina!!!!

Gillar oxå den när man svänger med överkroppen och tränar sidorna av magen...

Work it girl!!

2007-04-12 @ 19:40:32
Postat av: Sofia

Karolina: Vad duktig du är, det är bara å köra hårt!!! Beach 2007 here we come!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback