Veckans investering

image804Under helgens shoppingtur slog jag till på något som jag planerat köpa sedan länge, nämligen en flaska desinfektionsgelé i behändig och portabel storlek. Jag kände mig förvisso som värsta Linda Skugge, men det kunde inte hjälpas, det var en nödvändig investering!!

Vissa delar av Bryssel är otroligt smutsiga, särskilt de kollektiva transportmedlen som jag tvingas åka med till jobbet varje morgon. Jag försöker att inte röra vid typ räcken och handtag på tunnelbanan men ofta är det så trångt och skumpigt att det liksom inte går att undvika. På mornarna är ibland tunnelbanan dessutom så trång att folk typ pressas in utifrån och fastnar med väskor och dylikt i dörrarna... Värsta Tokyokänslan!!

En anledning till trängseln och smutsigheten är att Belgien är överbefolkat. Om Sverige skulle ha samma befolkningsdensitet som Belgien så var vi tvungna att ha över 150 miljoner invånare, smaka på den!

Överbefolkningen kanske jag inte kan göra så mycket åt, men nu kan jag i varje fall försöka hålla händerna rena...

Kommentarer
Postat av: Ma

En sådan kastade jag igår kväll i sopkorgen i badrummet! Jag kanske ska plocka upp den och packa ner den i resväskan?

2007-04-04 @ 09:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback