Krocken

Sedan jag publicerade resumén från vår Champagnehelg har flera av mina vänner hört av sig och varit oroliga över den bilolycka som vi råkade ut för... Det finns dock ingen anledning till oro, krocken skedde i ganska låg hastighet och samtliga inblandade hade bilbälte!! Den enda blessyren var nog att jag råkade skrapa mitt knä lite granna... :(

Jag måste dock ta tillfället i akt och promota två saker som jag dragit lärdom av efter helgens eskapader:

1. Vikten av att använda bilbälte, jämt! Trots att vår krock var ganska odramatisk så kände man ändå vilken kraft det finns i en bil som krockar, även om det sker i låg hastighet. Utan bilbälten hade vi lätt åkt in i framrutan.

2. Vikten av att vara välförsäkrad. Hade vi inte varit smarta nog att ta den högsta graden av försäkring på vår hyrbil hade olyckan barskrapat oss rejält. Nu blev det bara en dryg femhundring var i självrisk, och det kan man ju leva med.

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback