Världens bästa moster

En lugn adventshelg för min del, very nice! Helgens stora händelse so far är nog gårdagens barnsittning av Samuel. Jag var världens bästa moster och tog med mig pepparkaksdeg till stor glädje. Enda problemet var att försöka hindra ungen att äta upp hela degen samtidigt som jag ju själv var väldigt sugen på att själv göra detsamma, dilemma! Grejen med pepparkaksbak är ju att få äta deg, degen är ju ungefär tusen gånger godare än de färdiga små torra pepparkakorna... Samuel vräkte dessutom på med mjöl, "Det är jättegott med mjöl", "Om man inte har mjöl på det blir inge bra"... Hans deg blev till slut rätt vit, torr och stel,så pepparkakorna blev väl kanske inga mästerbakverk... men är barnet glad så är jag glad!! Julstämningen var i vilket fall som helst skyhög, och det var ju det som var viktigast!

image1146
Maxad julstämning

Kommentarer
Postat av: Karolina

Hehe, jag håller helt klart med. Älskar degen! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback