Återträff

Idag har jag begett mig ut i och upplevt det här landet som jag lever i, det vill säga Belgien. Det är inte ofta det händer, jag lever ju annars mestadels i den trevliga lilla EU-bubblan och trivs som det är.

Anledningen till dagens äventyr är att jag för några veckor sedan bestämde mig för att leta upp en gammal klasskompis från gymnasiet, hon blev gravid innan studenten och emigrerade till Belgien. Detta är alltså nu sex år sedan och jag har inte haft någon kontakt med henne sedan dess. När jag nu oxå bor i Belgien tänkte jag att det kunde vara läge för lite uppsökning. Sagt och gjort. Vi mailade lite (ännu en underbar sak med internet, att söka upp och behålla kontakten med människor från när och fjärran...) och idag begav jag mig alltså iväg till henne (och hennes nu fem år gamla dotter) på besök. Dom bodde bara en halvtimme utanför Bryssel, så det var ju piece of cake.
 
Man borde verkligen söka upp gamla bekantskaper lite oftare, det är faktiskt riktigt trevligt!

Kommentarer
Postat av: KARIN

Du verkar vara en så himla positiv och glad person, man blir på gott humör varje gång man går in här på sidan!

2007-02-04 @ 21:39:34
Postat av: Jennie

Ja just ja, var inte hennes belgiske pojkvän och hälsade på i Strängnäs också då det begav sig? Har för mig det.

Postat av: Karolina

Nu har jag anmält mig till Buzzador! :)

2007-02-05 @ 15:24:16
Postat av: Camilla

Va kul att du lämnade en kommentar! :) Hur kommer det sig att du bor i bryssel? :)

2007-02-05 @ 20:33:59
URL: http://[email protected]
Postat av: Camilla

Va kul att du lämnade en kommentar! :) Hur kommer det sig att du bor i bryssel? :)

2007-02-05 @ 20:34:33
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

Kul att du lämnade en kommentar! :) Hur kommer det sig att du bor i bryssel? :)

2007-02-05 @ 20:35:35
Postat av: Sofia

Karin: Tack, vad snällt sagt!

Jennie: Japp, fast hon hade två olika tror jag!

Karolina: Good for you!

Camilla: Jag har bott i Bryssel sedan september eftersom jag har praktiserat här, på den svenska EU-representationen!

2007-02-06 @ 21:58:16
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback