I väntan på en vän!

Ikväll händer det något roligt, jag ska nämligen få besök! Det är min kanadensiska vän Ilana som har vägarna förbi. Vi lärde känna varandra när vi var utbytesstudenter i Australien och har inte sett på nästan två år så det ska verkligen bli superkul!!

Jag har tyvärr inte riktigt hunnit sätta ihop något fullfjädrat program, men ikväll ska vi ut och partaja lite och imorgon ska vi utforska staden. Det ska verkligen bli kul!

När jag letade efter en nån trevlig bild på Ilana att lägga upp hittade jag en massa kul, en massa roliga minnen ploppade upp. Bilderna här nedanför är från "Prosh", en välgörenhetsdag som anordnades av mitt universitet. Poängen var att alla studenter skulle klä ut sig och bege sig ut på stadens gator och torg och sälja en specialgjord tidning till förmån för barn med cancer.

Det var en helt galen dag som började med champagnefrukost i gryningen. Vi sålde tidningar som tusan, det höll dock på att gå riktigt illa när jag glömde kvar min bössa, full med dollar på en offentlig toalett... Som tur var kom den till rätta till slut. Slutet gott, allting gott. Jag tror att vi skrapade ihop över 100 000 dollar, det är ganska mycket pengar!

 44180-727
Erika, Ilana och jag i gryningen.

  

Jag äter en munk och säljer tidningar på en refug mitt i Perth City (vad gör man inte för välgörenhet??). En mycket bra placering, jag sålde massor av tidningar till bilarna som stannade vid rödljuset. Den andra bilden är lite mer diskutabel. Den är tagen vid kortegen som vi åkte med genom stan. Vårt fordon var utsmyckad med denna fallos.

44180-730  44180-729
Champagnefrukost... eller vad man kan kalla det, vi drack "passion pops", typ mousserande passionfruktsvin... Hehe, those were the days!


Kommentarer
Postat av: Fia

Vad kul att hon kommer över! Å jag måste ta ett rejält snack med min kalender när jag kan komma! Om det så är det sista jag gör så ska jag åka till Bryssel!

I dag har jag varit med om världens grej! Jag åkte ner för rulltrappan på Åhlens och vad är det som uppenbarar sig framför mig? En provdocka i normal storlek. En medium-docka!! Jag tror till och med att hon har en cellulit på rumpan om man lyfter kjolen lite! Äntligen kom en "normala Nina" istället för "smala Sussie"!! Inte för att Berit inte är vacker, hon gör sig väldigt bra i sina kläder men en helt vanlig mediumdocka! En eloge till Åhlens!

Sen undrar jag bara om Tommy Körberg är hög varje gång han är med på TV. Jag älskar "Stad i ljus" men han är helt sjukt konstig ibland! Jag tror att han käkar lite olagliga grejer...

Kram på dä!

2007-02-09 @ 21:21:04
Postat av: Fia

"Those were the days"... Jag säger bara smultronpuss! Det var dagar det!!

2007-02-10 @ 13:06:41
Postat av: Sofia

Fia: Underbart med skyltdockan. Så ser dom inte ut här! Jag hoppas att du får tummen ur och kommer ner snart, det skulle vara så roligt!! Kanske kan vi försöka få tag i en smultronpuss tills dess??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback